hrcak mascot   Srce   HID

Original scientific paper
https://doi.org/10.5559/di.22.1.01

Cjenovni sentiment hrvatskih potrošača: pristranost proizašla iz kolektivnih sjećanja

Petar SORIĆ   ORCID icon orcid.org/0000-0002-6773-264X ; Ekonomski fakultet, Zagreb
Mirjana ČIŽMEŠIJA ; Ekonomski fakultet, Zagreb

Fulltext: english, pdf (203 KB) pages 1-21 downloads: 657* cite
APA 6th Edition
SORIĆ, P. & ČIŽMEŠIJA, M. (2013). PRICE SENTIMENT OF CROATIAN CONSUMERS: THE UPWARD BIAS OF COLLECTIVE MEMORIES. Društvena istraživanja, 22 (1), 1-21. https://doi.org/10.5559/di.22.1.01
MLA 8th Edition
SORIĆ, Petar and Mirjana ČIŽMEŠIJA. "PRICE SENTIMENT OF CROATIAN CONSUMERS: THE UPWARD BIAS OF COLLECTIVE MEMORIES." Društvena istraživanja, vol. 22, no. 1, 2013, pp. 1-21. https://doi.org/10.5559/di.22.1.01. Accessed 3 Dec. 2020.
Chicago 17th Edition
SORIĆ, Petar and Mirjana ČIŽMEŠIJA. "PRICE SENTIMENT OF CROATIAN CONSUMERS: THE UPWARD BIAS OF COLLECTIVE MEMORIES." Društvena istraživanja 22, no. 1 (2013): 1-21. https://doi.org/10.5559/di.22.1.01
Harvard
SORIĆ, P., and ČIŽMEŠIJA, M. (2013). 'PRICE SENTIMENT OF CROATIAN CONSUMERS: THE UPWARD BIAS OF COLLECTIVE MEMORIES', Društvena istraživanja, 22(1), pp. 1-21. https://doi.org/10.5559/di.22.1.01
Vancouver
SORIĆ P, ČIŽMEŠIJA M. PRICE SENTIMENT OF CROATIAN CONSUMERS: THE UPWARD BIAS OF COLLECTIVE MEMORIES. Društvena istraživanja [Internet]. 2013 [cited 2020 December 03];22(1):1-21. https://doi.org/10.5559/di.22.1.01
IEEE
P. SORIĆ and M. ČIŽMEŠIJA, "PRICE SENTIMENT OF CROATIAN CONSUMERS: THE UPWARD BIAS OF COLLECTIVE MEMORIES", Društvena istraživanja, vol.22, no. 1, pp. 1-21, 2013. [Online]. https://doi.org/10.5559/di.22.1.01

Abstracts
Cilj je rada identificirati razlike u inflatornim percepcijama i
očekivanjima između sociodemografskih skupina (s obzirom
na dob, spol, dohodak i razinu obrazovanja). Navedena
tema nije dosad adekvatno istražena u Hrvatskoj. Analiza se
temelji na skupu podataka iz hrvatskih anketa pouzdanja
potrošača, što ih je provodila Hrvatska narodna banka.
Numerički pokazatelji percipirane i očekivane inflacije
dobiveni su na dva zasebna načina: kao direktni odgovori
ispitanika u anketi te kao salda odgovora na pitanja o
percipiranim i očekivanim stopama inflacije u nacionalnom
gospodarstvu. Obje vrste pokazatelja karakteriziraju
značajne razlike u inflatornom sentimentu između imućnih i
socio-ekonomskih ugroženih skupina potrošača. Opažena
divergencija posebno je izražena s obzirom na dohodak,
dok su razlike s obzirom na spol zanemarive. Na temelju
bihevioralnih heuristika ponuđena su psihološka objašnjenja
navedenih razlika. Heuristika raspoloživosti dokazana je kroz
sklonost potrošača starije životne dobi (koji su u odraslom
životu imali znatnih iskustava s hiperinflacijom) da generiraju
osjetno viši inflatorni sentiment. Dokazano je i da hrvatski
potrošači, u skladu s heuristikom asocijativnosti, povezuju
recentno povećanje ekonomske neizvjesnosti s visokom
inflacijom (baš kao u vrijeme hiperinflacije na početku
1990-ih godina).

Keywords
percipirana inflacija; očekivana inflacija; bihevioralne heuristike; sentiment potrošača

Hrčak ID: 101003

URI
https://hrcak.srce.hr/101003

[english]

Visits: 1.343 *