hrcak mascot   Srce   HID

Društvena istraživanja : časopis za opća društvena pitanja, Vol.22 No.1 Ožujak 2013.

Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.5559/di.22.1.06

ULOGA NEKIH VRŠNJAČKIH I ŠKOLSKIH VARIJABLI U PREDVIĐANJU VRŠNJAČKOGA NASILNOG PONAŠANJA

Tena VELKI   ORCID icon orcid.org/0000-0002-9529-8959 ; Učiteljski fakultet, Osijek
Gabrijela VRDOLJAK ; Filozofski fakultet, Osijek

Puni tekst: hrvatski, pdf (214 KB) str. 101-120 preuzimanja: 1.470* citiraj
APA 6th Edition
VELKI, T. i VRDOLJAK, G. (2013). ULOGA NEKIH VRŠNJAČKIH I ŠKOLSKIH VARIJABLI U PREDVIĐANJU VRŠNJAČKOGA NASILNOG PONAŠANJA. Društvena istraživanja, 22 (1), 101-120. https://doi.org/10.5559/di.22.1.06
MLA 8th Edition
VELKI, Tena i Gabrijela VRDOLJAK. "ULOGA NEKIH VRŠNJAČKIH I ŠKOLSKIH VARIJABLI U PREDVIĐANJU VRŠNJAČKOGA NASILNOG PONAŠANJA." Društvena istraživanja, vol. 22, br. 1, 2013, str. 101-120. https://doi.org/10.5559/di.22.1.06. Citirano 23.09.2018.
Chicago 17th Edition
VELKI, Tena i Gabrijela VRDOLJAK. "ULOGA NEKIH VRŠNJAČKIH I ŠKOLSKIH VARIJABLI U PREDVIĐANJU VRŠNJAČKOGA NASILNOG PONAŠANJA." Društvena istraživanja 22, br. 1 (2013): 101-120. https://doi.org/10.5559/di.22.1.06
Harvard
VELKI, T., i VRDOLJAK, G. (2013). 'ULOGA NEKIH VRŠNJAČKIH I ŠKOLSKIH VARIJABLI U PREDVIĐANJU VRŠNJAČKOGA NASILNOG PONAŠANJA', Društvena istraživanja, 22(1), str. 101-120. doi: https://doi.org/10.5559/di.22.1.06
Vancouver
VELKI T, VRDOLJAK G. ULOGA NEKIH VRŠNJAČKIH I ŠKOLSKIH VARIJABLI U PREDVIĐANJU VRŠNJAČKOGA NASILNOG PONAŠANJA. Društvena istraživanja [Internet]. 01.03.2013. [pristupljeno 23.09.2018.];22(1):101-120. doi: https://doi.org/10.5559/di.22.1.06
IEEE
T. VELKI i G. VRDOLJAK, "ULOGA NEKIH VRŠNJAČKIH I ŠKOLSKIH VARIJABLI U PREDVIĐANJU VRŠNJAČKOGA NASILNOG PONAŠANJA", Društvena istraživanja, vol.22, br. 1, str. 101-120, ožujak 2013. [Online]. doi: https://doi.org/10.5559/di.22.1.06

Sažetak
Cilj je ovog istraživanja bio ispitati potencijalne vršnjačke i
školske prediktore vršnjačkoga nasilnog ponašanja na hrvatskom
uzorku djece osnovnoškolske dobi. Uz kontrolu spola, dobi i
školskog uspjeha, cilj nam je bio provjeriti koji od odabranih
vršnjačkih prediktora (broj prijatelja, socijalni status, prihvaćenost
vršnjaka) i školskih prediktora (školska klima i sigurnost u
školskom okruženju) predviđaju ukupno, verbalno i tjelesno
vršnjačko nasilje te ukupnu, verbalnu i tjelesnu viktimizaciju. U
istraživanju je sudjelovalo 262 učenika od 5. do 8. razreda
osnovne škole. Učenici su ispunili Upitnik o nasilju među
školskom djecom, Upitnik školske klime te sociometrijski
postupak. Rezultati pokazuju kako odabrani prediktori najbolje
objašnjavaju tjelesno vršnjačko nasilje (31,9%) te verbalnu
viktimizaciju (33%). Uz kontrolu individualnih varijabli, broj
prijatelja, socijalni status i školska klima pokazali su se značajnim
prediktorima vršnjačkoga nasilja, dok su se broj prijatelja,
socijalni status, prihvaćenost i školska klima pokazali značajnim
prediktorima vršnjačke viktimizacije. Istraživanje upućuje na jak
utjecaj vršnjačkih i školskih varijabli u predviđanju vršnjačkoga
nasilja i viktimizacije. Ipak, značajan udio varijance vršnjačkoga
nasilja i viktimizacije ostao je neobjašnjen, pa je preporuka za
buduća istraživanja da i neke druge varijable, npr. obitelj i
medije, ispita kao potencijalne prediktore.

Ključne riječi
vršnjačko nasilje; školski prediktori; vršnjački prediktori

Hrčak ID: 101010

URI
https://hrcak.srce.hr/101010

[engleski]

Posjeta: 2.468 *