Skoči na glavni sadržaj

Uvodnik

MEDIJI, NOVINARSTVO I EUROPSKA UNIJA

Mario Plenković ; Katedra za komunikologiju, Grafički fakultet, Sveučilište u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 431 Kb

str. 1-5

preuzimanja: 705

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 431 Kb

str. 1-5

preuzimanja: 411

citiraj


Sažetak

Svaka velika povijesna epoha predstvljala je jedinstvenu društvenu, humanističku, gospodarsku, umjetničku, vjersku, znanstvenu, kulturnu, tehnološku, medijsku i novinarsku integriranu cjelinu koja je stvarala novi duhovni, komunikacijski, medijski i novinarski svjetonazor (Weltanschauung). Europska unija (EU), kao nova velika povijesna kulturna, politička, gospodarska i razvojna epoha, međunarodnim ugovorom između zemalja članica i EU utvrđuje i nove uvjete komunikacijskog ponašanja u skladu s važećim pravilima Europske unije u cilju promicanja novih medijskih i novinarskih svjetonazora u novom informacijskom i medijskom društvu. Unutar toga općeg duhovnog, medijskog i novinarskog nadzora razvija se i poseban primjeren sustav javnog komuniciranja u kojem značajno mjesto zauzimaju mediji, javno komuniciranje i novinarstvo. Još su stari Rimljani formulirali kriterij po kojemu se može označiti što je javno - „ Tres faciunt collegium (troje čine javnost)“ - što je najmanja mjera za označavanje javnosti.

Ključne riječi

mediji; novinarstvo, Europska unija (EU); medijska tehnologija

Hrčak ID:

101438

URI

https://hrcak.srce.hr/101438

Datum izdavanja:

27.3.2013.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.159 *