hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak

Buberova filozofija dijaloga i umjetnost kao susret

Ivan Dodlek   ORCID icon orcid.org/0000-0002-6394-9577 ; Zagreb, Hrvatska

Puni tekst: hrvatski, pdf (383 KB) str. 83-95 preuzimanja: 1.135* citiraj
APA 6th Edition
Dodlek, I. (2013). Buberova filozofija dijaloga i umjetnost kao susret. Filozofska istraživanja, 33 (1), 83-95. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/101687
MLA 8th Edition
Dodlek, Ivan. "Buberova filozofija dijaloga i umjetnost kao susret." Filozofska istraživanja, vol. 33, br. 1, 2013, str. 83-95. https://hrcak.srce.hr/101687. Citirano 30.10.2020.
Chicago 17th Edition
Dodlek, Ivan. "Buberova filozofija dijaloga i umjetnost kao susret." Filozofska istraživanja 33, br. 1 (2013): 83-95. https://hrcak.srce.hr/101687
Harvard
Dodlek, I. (2013). 'Buberova filozofija dijaloga i umjetnost kao susret', Filozofska istraživanja, 33(1), str. 83-95. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/101687 (Datum pristupa: 30.10.2020.)
Vancouver
Dodlek I. Buberova filozofija dijaloga i umjetnost kao susret. Filozofska istraživanja [Internet]. 2013 [pristupljeno 30.10.2020.];33(1):83-95. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/101687
IEEE
I. Dodlek, "Buberova filozofija dijaloga i umjetnost kao susret", Filozofska istraživanja, vol.33, br. 1, str. 83-95, 2013. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/101687. [Citirano: 30.10.2020.]

Sažetak
Buberova filozofija dijaloga utemeljena je na Ja–Ti dijaloškom principu koji se nalazi u temeljnoj strukturi ljudskog bića. Temelj tog dijaloškog principa ili dijalogike, prema Buberu se nalazi u sferi Između koju Buber tematizira kroz dimenziju susreta. Između pronalazimo u susretu u čijem je središtu dijalog koji je utemeljen na jezičnom izrazu. Izravnost odnosa ne uspostavlja se samo kroz posredništvo osjetila i kroz konkretni susret sa živim bićima, nego i kroz posredništvo onih značenja koja proizlaze iz područja simboličke komunikacije, kao što su jezik i umjetnost. Umjetnost je tako za Bubera dijaloški proces koji o umjetničkom djelu govori kao o svjedoku relacije između substantia humana i substantia rerum, kao o stvarnosti onoga Između – slici, djelu – koje postaje forma. Zbog toga je umjetničko djelo dijalog između gledatelja, slušatelja ili čitatelja s materijalnim objektom koji je realizacija djela. Pod tim vidom raspravljat će se o uvjetima mogućnosti susreta s umjetničkim djelom, odnosno o njegovoj dijaloškoj dimenziji.

Ključne riječi
Martin Buber; filozofija dijaloga; umjetnost; jezik; susret

Hrčak ID: 101687

URI
https://hrcak.srce.hr/101687

[njemački]

Posjeta: 1.633 *