hrcak mascot   Srce   HID

Prethodno priopćenje

Badiouov subjekt umjetnosti. Povratak umjetnosti ili još jedna utopija u postmodernoj misli

Davorin Ćuti   ORCID icon orcid.org/0000-0001-9261-6547 ; Zagreb, Hrvatska
Vilim Plužarić   ORCID icon orcid.org/0000-0002-1300-0013 ; Zagreb, Hrvatska

Puni tekst: hrvatski, pdf (318 KB) str. 97-104 preuzimanja: 510* citiraj
APA 6th Edition
Ćuti, D. i Plužarić, V. (2013). Badiouov subjekt umjetnosti. Povratak umjetnosti ili još jedna utopija u postmodernoj misli. Filozofska istraživanja, 33 (1), 97-104. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/101689
MLA 8th Edition
Ćuti, Davorin i Vilim Plužarić. "Badiouov subjekt umjetnosti. Povratak umjetnosti ili još jedna utopija u postmodernoj misli." Filozofska istraživanja, vol. 33, br. 1, 2013, str. 97-104. https://hrcak.srce.hr/101689. Citirano 24.10.2020.
Chicago 17th Edition
Ćuti, Davorin i Vilim Plužarić. "Badiouov subjekt umjetnosti. Povratak umjetnosti ili još jedna utopija u postmodernoj misli." Filozofska istraživanja 33, br. 1 (2013): 97-104. https://hrcak.srce.hr/101689
Harvard
Ćuti, D., i Plužarić, V. (2013). 'Badiouov subjekt umjetnosti. Povratak umjetnosti ili još jedna utopija u postmodernoj misli', Filozofska istraživanja, 33(1), str. 97-104. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/101689 (Datum pristupa: 24.10.2020.)
Vancouver
Ćuti D, Plužarić V. Badiouov subjekt umjetnosti. Povratak umjetnosti ili još jedna utopija u postmodernoj misli. Filozofska istraživanja [Internet]. 2013 [pristupljeno 24.10.2020.];33(1):97-104. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/101689
IEEE
D. Ćuti i V. Plužarić, "Badiouov subjekt umjetnosti. Povratak umjetnosti ili još jedna utopija u postmodernoj misli", Filozofska istraživanja, vol.33, br. 1, str. 97-104, 2013. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/101689. [Citirano: 24.10.2020.]

Sažetak
Predavanje o subjektu umjetnosti Alaina Badioua, koje proizlazi iz njegova opsežna opusa filozofije bitka i subjekta – predstavlja vrlo značajan dio anti-postmodernističke struje u problematiziranju umjetnosti, koji obećaje novi život umjetničkom djelu unatoč sveopćoj rezigniranosti postmoderne misli o umjetnosti. Umjetničko djelo kao događaj, kao afirmativna pukotina u dijalektici tijela i njegovog traga, te kao pukotina između subjektovog dosega u tijelu (užitak) i transcendentalnog svijeta s one strane tijela (žrtva), zapravo je u svojoj biti nedovršeni iskorak u formuli svijeta gdje do tada nemoguća forma (»neforma«) postaje moguća forma, i ostavlja svoj trag u tijelu umjetničkog djela. Ovakva analiza vraća diskurs umjetnosti s povijesnog mišljenja u postmodernoj struji natrag na fundamentalne filozofske koncepte bitka i subjekta – iako je riječ o sasvim novoj, matematički utemeljenoj misli. Ideja ovoga teksta bazira se na suprotstavljanju naizgled odvojenih viđenja umjetničkog diskursa: povijesnog mišljenja zaokruženog proglasom o »kraju umjetnosti« od Hegela pa nadalje, i ontologije Alaina Badioua koje vraća bitak umjetničkom djelu i čini ga imunim na povijesna i društvena previranja. Takvo suprotstavljanje naizgled ima dva moguća ishoda: Badiouov subjekt umjetnosti kao konačno dokidanje povijesnog mišljenja umjetnosti i vraćanje umjetničkog djela u »svijet živih«, ili se radi samo o tome da je subjekt umjetnosti Badioua još jedna u nizu utopija koja pokušavaju vratiti samu supstancu umjetnosti u filozofske diskurse, ne uviđajući korelaciju između ontološke i povijesne ideje subjekta.

Ključne riječi
Alain Badiou; ontologija; umjetnost; subjekt; bitak; događaj; forma; neforma; inestetika; istinosna procedura; generička procedura; praznina

Hrčak ID: 101689

URI
https://hrcak.srce.hr/101689

[engleski]

Posjeta: 861 *