Matematička kompetencija i međunarodna testiranja matematike: hrvatsko polazište
Mladen Domazet
orcid.org/0000-0002-9870-9485
; Institut za društvena istraživanja u Zagrebu (Centar za istraživanje i razvoj obrazovanja), Hrvatska
Branislava Baranović
; Institut za društvena istraživanja u Zagrebu (Centar za istraživanje i razvoj obrazovanja), Hrvatska
Jelena Matić
orcid.org/0000-0003-1101-3379
; Institut za društvena istraživanja u Zagrebu (Centar za istraživanje i razvoj obrazovanja), Hrvatska
APA 6th Edition Domazet, M., Baranović, B. & Matić, J. (2013). Mathematics Competence and International Mathematics Testing: Croatian Starting Point. Sociologija i prostor, 51 (1 (195)), 109-131. https://doi.org/10.5673/sip.51.1.6
MLA 8th Edition Domazet, Mladen, et al. "Mathematics Competence and International Mathematics Testing: Croatian Starting Point." Sociologija i prostor, vol. 51, no. 1 (195), 2013, pp. 109-131. https://doi.org/10.5673/sip.51.1.6. Accessed 26 Jan. 2021.
Chicago 17th Edition Domazet, Mladen, Branislava Baranović and Jelena Matić. "Mathematics Competence and International Mathematics Testing: Croatian Starting Point." Sociologija i prostor 51, no. 1 (195) (2013): 109-131. https://doi.org/10.5673/sip.51.1.6
Harvard Domazet, M., Baranović, B., and Matić, J. (2013). 'Mathematics Competence and International Mathematics Testing: Croatian Starting Point', Sociologija i prostor, 51(1 (195)), pp. 109-131. https://doi.org/10.5673/sip.51.1.6
Vancouver Domazet M, Baranović B, Matić J. Mathematics Competence and International Mathematics Testing: Croatian Starting Point. Sociologija i prostor [Internet]. 2013 [cited 2021 January 26];51(1 (195)):109-131. https://doi.org/10.5673/sip.51.1.6
IEEE M. Domazet, B. Baranović and J. Matić, "Mathematics Competence and International Mathematics Testing: Croatian Starting Point", Sociologija i prostor, vol.51, no. 1 (195), pp. 109-131, 2013. [Online]. https://doi.org/10.5673/sip.51.1.6
Abstracts Članak donosi pregled koncipiranja obveznog matematičkog obrazovanja kroz kompetencijske
ishode te prikladnih metoda poučavanja. Takav pregled daje se u svjetlu međunarodnih
utjecaja na koncipiranje matematičkog obrazovanja u Hrvatskoj kroz rangiranje matematičke
pismenosti 15-godišnjaka u PISA testiranju. Na početku se obrazlažu konceptualni konstrukti
u pozadini društvenih utjecaja na nad-državni razvoj pojma pismenosti/kompetentnosti u
obrazovanju i testiranju iz matematike. U tom svjetlu pregledavaju se prošla i sadašnja, te
predlažu moguća buduća, određenja i promjene školskog matematičkog obrazovanja i procesa
poučavanja matematike u hrvatskim osnovnim školama. Pregled empirijskih istraživanja
praksi i stavova o matematičkom obrazovanju u posljednjih nekoliko godina komplement je
pregledu teoretskih određenja. Cilj je istražiti i prikazati društvene i (komparativne) političke
utjecaje na sadržaj i poučavanje ‘čvrstih’ školskih predmeta kao što je matematika, obilježiti
trenutnu hrvatsku poziciju po međunarodnim testiranjima i empirijskim istraživanjima stavova
učenika i nastavnika, te preporučiti moguće neposredne korake u razvoju obrazovne politike
u području matematičkog obrazovanja.