hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.5673/sip.51.1.5

Ples i upotreba droga kao značenjske prakse u sociologiji rave-kulture

Rašeljka Krnić ; Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, Zagreb, Hrvatska

Puni tekst: hrvatski, pdf (2 MB) str. 91-107 preuzimanja: 1.585* citiraj
APA 6th Edition
Krnić, R. (2013). Ples i upotreba droga kao značenjske prakse u sociologiji rave-kulture. Sociologija i prostor, 51 (1 (195)), 91-107. https://doi.org/10.5673/sip.51.1.5
MLA 8th Edition
Krnić, Rašeljka. "Ples i upotreba droga kao značenjske prakse u sociologiji rave-kulture." Sociologija i prostor, vol. 51, br. 1 (195), 2013, str. 91-107. https://doi.org/10.5673/sip.51.1.5. Citirano 24.11.2020.
Chicago 17th Edition
Krnić, Rašeljka. "Ples i upotreba droga kao značenjske prakse u sociologiji rave-kulture." Sociologija i prostor 51, br. 1 (195) (2013): 91-107. https://doi.org/10.5673/sip.51.1.5
Harvard
Krnić, R. (2013). 'Ples i upotreba droga kao značenjske prakse u sociologiji rave-kulture', Sociologija i prostor, 51(1 (195)), str. 91-107. https://doi.org/10.5673/sip.51.1.5
Vancouver
Krnić R. Ples i upotreba droga kao značenjske prakse u sociologiji rave-kulture. Sociologija i prostor [Internet]. 2013 [pristupljeno 24.11.2020.];51(1 (195)):91-107. https://doi.org/10.5673/sip.51.1.5
IEEE
R. Krnić, "Ples i upotreba droga kao značenjske prakse u sociologiji rave-kulture", Sociologija i prostor, vol.51, br. 1 (195), str. 91-107, 2013. [Online]. https://doi.org/10.5673/sip.51.1.5

Sažetak
Potreba za modificiranjem ili odbacivanjem pojma subkulture javlja se
početkom devedesetih, uglavnom kao reakcija na pojavu plesne elektronske glazbe i
kulture koja oko nje nastaje. Upravo na tom primjeru postavlja se teza o promjenjivoj
i kompleksnoj prirodi suvremenih mladenačkih kulturnih praksi, formi i stilova koji,
da bi se razumjeli, zahtijevaju novu perspektivu i nove analitičke alate. Osim što su
rave-kultura i različite scene elektronske glazbe poslužile kao “teren” na kojem se
propituju postavke birminghamske interpretacije subkultura u okviru šire teorijske
rasprave o primjenjivosti općih pojmova, kao što su klasa, otpor, stil, itd., neki su se
autori pozabavili analizom specifičnih elemenata koji konstituiraju taj mikrosvijet, i to
nastojanjem rekonstrukcije organizacijske logike, praksa, rituala, motiva i “struktura
osjećaja” koji stoje iza toga mladenačkog pokreta. Rad se bavi pregledom i analizom
pojedinih postsubkulturnih koncepata koji iz različitih perspektiva i iz drugačijih
teorijskih pozicija analiziraju dvije najvažnije (sub)kulturne prakse kojima je definiran
svijet elektronske glazbe i rave-kulture – konzumaciju droga i ples.

Ključne riječi
postsubkulturna teorija; rave-kultura; elektronska glazba; ecstasy; droge; ples

Hrčak ID: 101797

URI
https://hrcak.srce.hr/101797

[engleski]

Posjeta: 2.528 *