hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak

Medijacijska funkcija umjetničke kritike između povijesti i suvremenosti

Nataša Lah ; Odsjek za povijest umjetnosti, Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci

Puni tekst: hrvatski, pdf (264 KB) str. 269-280 preuzimanja: 589* citiraj
APA 6th Edition
Lah, N. (2012). Medijacijska funkcija umjetničke kritike između povijesti i suvremenosti. Ars Adriatica, (2), 269-280. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/102713
MLA 8th Edition
Lah, Nataša. "Medijacijska funkcija umjetničke kritike između povijesti i suvremenosti." Ars Adriatica, vol. , br. 2, 2012, str. 269-280. https://hrcak.srce.hr/102713. Citirano 04.07.2020.
Chicago 17th Edition
Lah, Nataša. "Medijacijska funkcija umjetničke kritike između povijesti i suvremenosti." Ars Adriatica , br. 2 (2012): 269-280. https://hrcak.srce.hr/102713
Harvard
Lah, N. (2012). 'Medijacijska funkcija umjetničke kritike između povijesti i suvremenosti', Ars Adriatica, (2), str. 269-280. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/102713 (Datum pristupa: 04.07.2020.)
Vancouver
Lah N. Medijacijska funkcija umjetničke kritike između povijesti i suvremenosti. Ars Adriatica [Internet]. 2012 [pristupljeno 04.07.2020.];(2):269-280. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/102713
IEEE
N. Lah, "Medijacijska funkcija umjetničke kritike između povijesti i suvremenosti", Ars Adriatica, vol., br. 2, str. 269-280, 2012. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/102713. [Citirano: 04.07.2020.]

Sažetak
Potreba za naglašavanjem medijacijske funkcije umjetničke kritike temelji se na posljedicama turbulentnih promjena u novijoj povijesti umjetnosti. Prva od njih odnosi se na produkciju 19. stoljeća, kada je sintagma dobrog ukusa po sebi postala upitna, uslijed čega je došlo do širenja niza, međusobno nesvodivih, teorijskih paradigmi. Druga se velika promjena dogodila u šezdesetim godinama 20. stoljeća kada se izbrisala granica između umjetničkog djela i predmeta koji to nisu, što je pitanje smisla, značenja i vrijednosti umjetničkog djela usmjerilo pitanjima smisla, značenja i vrijednosti same reprezentacije. Kriza vrijednosti pojačala se kritikom autonomije umjetnosti i antiteorijskim stavovima u kulturi postmodernizma. Umjetnička je kritika u posljednjim desetljećima 20. stoljeća podlegla krizi, našavši svoje mjesto u
masovnim medijima, podilazeći zahtjevima njihove društvene funkcije, dokumentirajući u prvom redu konceptualne kustoske prakse, i svojstvene im modele valorizacije. Mogućnost revitalizacije kritičkog diskursa nalazi se u aktiviranju njegove medijacijske funkcije, s jedne strane između povijesti i suvremenosti u čvršćem disciplinarnom okviru povijesti umjetnosti, a s druge između umjetnosti i publike, prilagodbom na promjenjive okvire kulturnih obrazaca. Preduvjet kompetentnoj medijaciji u tom je slučaju pronalaženje povijesno-umjetničke, ali i kulturne paradigme, kao i autorizacija primjene određenih teorijskih i konceptualnih uporišta na aktualna umjetnička postignuća koja inicira, artikulira, teorijski interpretira i posreduje.

Ključne riječi
umjetnička kritika; medijacija; medijacijska kompetencija; tradicijski obrat; stvaranje razumijevanja; aktivna recepcija; disciplinarno središte

Hrčak ID: 102713

URI
https://hrcak.srce.hr/102713

[engleski]

Posjeta: 863 *