Skoči na glavni sadržaj

Pregledni rad

OBRAZOVANJE STRUKOVNIH NASTAVNIKA U HRVATSKOJ I EUROPSKIM ZEMLJAMA

Julijana Zrno ; Škola za tekstil, kožu i dizajn, Zagreb


Puni tekst: hrvatski pdf 222 Kb

str. 43-54

preuzimanja: 3.267

citiraj


Sažetak

Julijana Zrno
Škola za tekstil, kožu i dizajn, Zagreb
Reforma europskog sustava obrazovanja započeta 90-ih godina prošloga stoljeća obilježena je novom koncepcijom nastavničke profesije u kontekstu ekonomskih, socijalnih i političkih promjena te strategija razvoja Europske unije. Ta koncepcija mijenja ulogu, kompetencije, obrazovanje i usavršavanje nastavnika. Imajući u vidu da je suvremeni nastavnik organizator i voditelj nastavnog procesa, koordinator i mentor, motivator, te da je njegova primarna uloga učenicima biti od pomoći u razvoju svih njihovih fizičkih i psihičkih potencijala te im pomagati u dostizanju individualnog maksimuma, kao i permanentno se profesionalno usavršavati, kako bi što bolje udovoljio zahtjevima društva, te da je struka ukupnost teorije i prakse u bavljenju nekim područjem znanja, praktičnog rada ili obavljanja složenijeg radnog procesa, može se zaključiti da je neophodno osigurati odgovarajuću izobrazbu i kontinuirano usavršavanje strukovnih nastavnika u pedagoškodidaktičkom, ali i strukovnom području. Da bi nastavnici dobro i uspješno obavljali svoju djelatnost njihovo obrazovanje mora biti usklađeno s očekivanjima prakse. Europski sustavi izobrazbe nastavnika strukovnih predmeta razlikuju se od jedne do druge države, ne postoji jedinstven obrazovni model, ali su obrazovni standardi usklađeni. Sustavi nastavničkog obrazovanja u razvijenim zemljama temelje se na koncepciji cjeloživotnog učenja. Sastoje se od početnog obrazovanja (Initial Teacher Education) i trajnog daljnjeg usavršavanja učitelja (In-service Teacher Training). U većini europskih zemalja dopunska pedagoška izobrazba odvija se po uzastopnom modelu. Nakon završenog studija jednog ili dva predmeta koja će budući nastavnik poučavati, nastavlja jednogodišnji studij pedagoške izobrazbe.

Ključne riječi

Obrazovanje strukovnih nastavnika; sekundarno obrazovanje; strukovni nastavnik; strukovno obrazovanje

Hrčak ID:

103413

URI

https://hrcak.srce.hr/103413

Datum izdavanja:

11.6.2012.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 4.701 *