hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak

Politika, društvo spektakla i medijska konstrukcija realnosti

Hajrudin Hromadžić ; Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci, Rijeka, Hrvatska

Puni tekst: hrvatski, pdf (108 KB) str. 60-74 preuzimanja: 1.218* citiraj
APA 6th Edition
Hromadžić, H. (2013). Politika, društvo spektakla i medijska konstrukcija realnosti. Politička misao, 50 (2), 60-74. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/103954
MLA 8th Edition
Hromadžić, Hajrudin. "Politika, društvo spektakla i medijska konstrukcija realnosti." Politička misao, vol. 50, br. 2, 2013, str. 60-74. https://hrcak.srce.hr/103954. Citirano 26.02.2020.
Chicago 17th Edition
Hromadžić, Hajrudin. "Politika, društvo spektakla i medijska konstrukcija realnosti." Politička misao 50, br. 2 (2013): 60-74. https://hrcak.srce.hr/103954
Harvard
Hromadžić, H. (2013). 'Politika, društvo spektakla i medijska konstrukcija realnosti', Politička misao, 50(2), str. 60-74. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/103954 (Datum pristupa: 26.02.2020.)
Vancouver
Hromadžić H. Politika, društvo spektakla i medijska konstrukcija realnosti. Politička misao [Internet]. 2013 [pristupljeno 26.02.2020.];50(2):60-74. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/103954
IEEE
H. Hromadžić, "Politika, društvo spektakla i medijska konstrukcija realnosti", Politička misao, vol.50, br. 2, str. 60-74, 2013. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/103954. [Citirano: 26.02.2020.]

Sažetak
Tekst je posvećen analizi fenomena tzv. spektakularizacije, tabloidizacije i
“selebrizacije” (celebrity culture) politike i političara na razini medijske konstrukcije
društvene realnosti unutar koncepta društva spektakla. Pritom će se
tekst referirati na niz primjera političkih korupcijskih skandala i afera koje
na ovom mjestu tretiramo kao relevantne za teorijsku opservaciju i analizu
unutar senzacionalistički i tabloidno koncipiranog obzorja medijski konstruiranog
svijeta. Ključna je teza rada kako – suprotno nekim nastojanjima da se
medijski spektakl prikaže kao puka neideološka (ili čak nadideološka) forma
– društveni i kulturalni oblici produkcije medijskog spektakla na primjerima
političara i političkih afera, vođeni profitnom logikom marketinško-oglašivačke
industrije, simboliziraju upravo suprotno: ideološko-hegemonijsku formu
karakterističnu za eru liberalne demokracije i neoliberalnog potrošačkog
kapitalizma.

Ključne riječi
politika; “selebrizacija”; medijska tabloidizacija; društvo spektakla

Hrčak ID: 103954

URI
https://hrcak.srce.hr/103954

[engleski]

Posjeta: 2.384 *