Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Politika, društvo spektakla i medijska konstrukcija realnosti

Hajrudin Hromadžić orcid id orcid.org/0000-0002-2176-6465 ; Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci, Rijeka, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 108 Kb

str. 60-74

preuzimanja: 2.072

citiraj


Sažetak

Tekst je posvećen analizi fenomena tzv. spektakularizacije, tabloidizacije i
“selebrizacije” (celebrity culture) politike i političara na razini medijske konstrukcije
društvene realnosti unutar koncepta društva spektakla. Pritom će se
tekst referirati na niz primjera političkih korupcijskih skandala i afera koje
na ovom mjestu tretiramo kao relevantne za teorijsku opservaciju i analizu
unutar senzacionalistički i tabloidno koncipiranog obzorja medijski konstruiranog
svijeta. Ključna je teza rada kako – suprotno nekim nastojanjima da se
medijski spektakl prikaže kao puka neideološka (ili čak nadideološka) forma
– društveni i kulturalni oblici produkcije medijskog spektakla na primjerima
političara i političkih afera, vođeni profitnom logikom marketinško-oglašivačke
industrije, simboliziraju upravo suprotno: ideološko-hegemonijsku formu
karakterističnu za eru liberalne demokracije i neoliberalnog potrošačkog
kapitalizma.

Ključne riječi

politika; “selebrizacija”; medijska tabloidizacija; društvo spektakla

Hrčak ID:

103954

URI

https://hrcak.srce.hr/103954

Datum izdavanja:

18.6.2013.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 4.390 *