hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak

Tihi glas, ujutro u Americi: izborna kampanja 2011. u Hrvatskoj

Suzana Kunac ; Av. Marina Držića 66 b, 10 000 Zagreb, Hrvatska
Dražen Lalić ; Fakultet političkih znanosti Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska
Martina Andrijević   ORCID icon orcid.org/0000-0003-3717-0903 ; Banjolska 7, 10 040 Zagreb, Hrvatska

Puni tekst: hrvatski, pdf (129 KB) str. 75-97 preuzimanja: 571* citiraj
APA 6th Edition
Kunac, S., Lalić, D. i Andrijević, M. (2013). Tihi glas, ujutro u Americi: izborna kampanja 2011. u Hrvatskoj. Politička misao, 50 (2), 75-97. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/103955
MLA 8th Edition
Kunac, Suzana, et al. "Tihi glas, ujutro u Americi: izborna kampanja 2011. u Hrvatskoj." Politička misao, vol. 50, br. 2, 2013, str. 75-97. https://hrcak.srce.hr/103955. Citirano 16.12.2019.
Chicago 17th Edition
Kunac, Suzana, Dražen Lalić i Martina Andrijević. "Tihi glas, ujutro u Americi: izborna kampanja 2011. u Hrvatskoj." Politička misao 50, br. 2 (2013): 75-97. https://hrcak.srce.hr/103955
Harvard
Kunac, S., Lalić, D., i Andrijević, M. (2013). 'Tihi glas, ujutro u Americi: izborna kampanja 2011. u Hrvatskoj', Politička misao, 50(2), str. 75-97. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/103955 (Datum pristupa: 16.12.2019.)
Vancouver
Kunac S, Lalić D, Andrijević M. Tihi glas, ujutro u Americi: izborna kampanja 2011. u Hrvatskoj. Politička misao [Internet]. 2013 [pristupljeno 16.12.2019.];50(2):75-97. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/103955
IEEE
S. Kunac, D. Lalić i M. Andrijević, "Tihi glas, ujutro u Americi: izborna kampanja 2011. u Hrvatskoj", Politička misao, vol.50, br. 2, str. 75-97, 2013. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/103955. [Citirano: 16.12.2019.]

Sažetak
U tekstu se iznose nalazi istraživanja izborne kampanje 2011. u Hrvatskoj.
Rezultati analize sadržaja televizijskih spotova i velikih plakata pokazuju kako
je kampanja više bila određena utilitarističkim marketingom nego ciljem
unaprjeđenja demokratskog procesa putem argumentiranog i tolerantnog dijaloga
političkih aktera, medija i građana o važnim društvenim pitanjima. U
interpretaciji su najviše korišteni pristupi modernizacije i amerikanizacije koji
su razvijeni u okviru teorijskih pristupa suvremenoj političkoj komunikaciji.
Istraživanje je pokazalo da se modernizacija (predizbornoga) komuniciranja
stranaka i koalicija znatno više izrazila u marketinškoj i komunikacijskoj formi
njihovih kampanja nego u njihovu političkom sadržaju. Uz to, nedostaci
kampanje 2011. motrene u cijelosti nisu bili samo u nekritičkom preuzimanju
obrazaca oglašavanja iz drugih zemalja, ponajviše SAD-a, te u drugim pokazateljima
lošega korištenja tehnika političkoga marketinga, nego i u tome da
predizborno komuniciranje nije ispunilo svoju demokratsku funkciju: kampanja,
vođena u kontekstu gospodarske krize i borbe protiv korupcije, nije donijela
plodnu raspravu o problemima društva i njegovu razvoju.

Ključne riječi
izborna kampanja; amerikanizacija; politički marketing; HDZ; Kukuriku koalicija

Hrčak ID: 103955

URI
https://hrcak.srce.hr/103955

[engleski]

Posjeta: 941 *