Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Tihi glas, ujutro u Americi: izborna kampanja 2011. u Hrvatskoj

Suzana Kunac ; Av. Marina Držića 66 b, 10 000 Zagreb, Hrvatska
Dražen Lalić ; Fakultet političkih znanosti Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska
Martina Andrijević orcid id orcid.org/0000-0003-3717-0903 ; Banjolska 7, 10 040 Zagreb, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 129 Kb

str. 75-97

preuzimanja: 855

citiraj


Sažetak

U tekstu se iznose nalazi istraživanja izborne kampanje 2011. u Hrvatskoj.
Rezultati analize sadržaja televizijskih spotova i velikih plakata pokazuju kako
je kampanja više bila određena utilitarističkim marketingom nego ciljem
unaprjeđenja demokratskog procesa putem argumentiranog i tolerantnog dijaloga
političkih aktera, medija i građana o važnim društvenim pitanjima. U
interpretaciji su najviše korišteni pristupi modernizacije i amerikanizacije koji
su razvijeni u okviru teorijskih pristupa suvremenoj političkoj komunikaciji.
Istraživanje je pokazalo da se modernizacija (predizbornoga) komuniciranja
stranaka i koalicija znatno više izrazila u marketinškoj i komunikacijskoj formi
njihovih kampanja nego u njihovu političkom sadržaju. Uz to, nedostaci
kampanje 2011. motrene u cijelosti nisu bili samo u nekritičkom preuzimanju
obrazaca oglašavanja iz drugih zemalja, ponajviše SAD-a, te u drugim pokazateljima
lošega korištenja tehnika političkoga marketinga, nego i u tome da
predizborno komuniciranje nije ispunilo svoju demokratsku funkciju: kampanja,
vođena u kontekstu gospodarske krize i borbe protiv korupcije, nije donijela
plodnu raspravu o problemima društva i njegovu razvoju.

Ključne riječi

izborna kampanja; amerikanizacija; politički marketing; HDZ; Kukuriku koalicija

Hrčak ID:

103955

URI

https://hrcak.srce.hr/103955

Datum izdavanja:

18.6.2013.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.913 *