hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak

Morfološke pogreške u uzorcima govornog jezika djece urednog jezičnog razvoja i djece s posebnim jezičnim teškoćama

Gordana Hržica   ORCID icon orcid.org/0000-0001-6067-9148 ; 1Sveučilište u Zagrebu, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Odsjek za logopediju, Laboratorij za psiholingvistička istraživanja, Zagreb, Hrvatska
Karolina Lice   ORCID icon orcid.org/0000-0003-0131-3693 ; Poliklinika SUVAG, Zagreb, Hrvatska

Puni tekst: hrvatski, pdf (179 KB) str. 65-77 preuzimanja: 722* citiraj
APA 6th Edition
Hržica, G. i Lice, K. (2013). Morfološke pogreške u uzorcima govornog jezika djece urednog jezičnog razvoja i djece s posebnim jezičnim teškoćama. Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, 49 (1), 65-77. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/104211
MLA 8th Edition
Hržica, Gordana i Karolina Lice. "Morfološke pogreške u uzorcima govornog jezika djece urednog jezičnog razvoja i djece s posebnim jezičnim teškoćama." Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, vol. 49, br. 1, 2013, str. 65-77. https://hrcak.srce.hr/104211. Citirano 09.12.2019.
Chicago 17th Edition
Hržica, Gordana i Karolina Lice. "Morfološke pogreške u uzorcima govornog jezika djece urednog jezičnog razvoja i djece s posebnim jezičnim teškoćama." Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja 49, br. 1 (2013): 65-77. https://hrcak.srce.hr/104211
Harvard
Hržica, G., i Lice, K. (2013). 'Morfološke pogreške u uzorcima govornog jezika djece urednog jezičnog razvoja i djece s posebnim jezičnim teškoćama', Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, 49(1), str. 65-77. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/104211 (Datum pristupa: 09.12.2019.)
Vancouver
Hržica G, Lice K. Morfološke pogreške u uzorcima govornog jezika djece urednog jezičnog razvoja i djece s posebnim jezičnim teškoćama. Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja [Internet]. 2013 [pristupljeno 09.12.2019.];49(1):65-77. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/104211
IEEE
G. Hržica i K. Lice, "Morfološke pogreške u uzorcima govornog jezika djece urednog jezičnog razvoja i djece s posebnim jezičnim teškoćama", Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, vol.49, br. 1, str. 65-77, 2013. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/104211. [Citirano: 09.12.2019.]

Sažetak
Usvajanje morfološkog sustava jezika bogate morfologije kao što je hrvatski složen je i dugotrajan proces. Strategije kojima se govornici služe tijekom usvajanja sustava vidljive su u pogreškama koje oni čine. Broj i vrste pogrešaka koje se javljaju u jezičnoj proizvodnji pružaju podatke o usvojenosti sustava. Ovim se istraživanjem željelo ispitati razlikuju li se skupina ispitanika urednog jezičnog razvoja i skupina ispitanika s posebnim jezičnim teškoćama u stupnju usvojenosti morfologije te mogu li se ti podaci prikupiti analizom uzoraka govornog jezika. Ispitano je deset ispitanika u svakoj skupini, uporabom slikovnog predloška (slikovnice Frog, where are you?). Podaci su nakon toga transkribirani i obrađeni u programu CLAN (dio sustava CHILDES). Nepostojanje značajne razlike u veličini transkripata omogućava usporedbu jer su mjere jezičnog razvoja, uključujući i broj pogrešaka, podložne utjecaju veličine datoteke. Na temelju pripovjednih uzoraka određen je broj i vrste pogrešaka u obje skupine ispitanika. Kvantitativna i kvalitativna usporedba pokazala je razlike između skupina u broju pogrešaka te u vrsti pogrešaka. Morfosintaktičke pogreške karakteristične su za obje skupine ispitanika, dok su poopćavanja morfološkog sustava i pogreške u tvorbenoj morfologiji karakteristične za skupinu ispitanika s posebnim jezičnim teškoćama. Uz to, postoje pogreške koje proizvode isključivo ispitanici s PJT-om.

Hrčak ID: 104211

URI
https://hrcak.srce.hr/104211

[engleski]

Posjeta: 1.357 *