Skoči na glavni sadržaj

Sažetak sa skupa

ANDRAGOŠKI POKRETI

Anita Klapan ; Filozofski fakultet u Rijeci, Sveučilište u Rijeci
Mile Živčić ; Agencija za strukovno obrazovanje i obrazovanje odraslih, Zagreb



Sažetak

Ako država, određena skupina ljudi ili institucija smatraju da u određenom trenutku za nešto postoji potražnja (potreba), organizirat će što je potrebno kako bi se stvorila „ponuda“. Ako je ta “ponuda“ u obliku andragoških pokreta, onda je to odgovor na “potražnju“ za što većim brojem obrazovanih odraslih ljudi. Položaj i mjesto obrazovanja odraslih u nekoj zemlji proizlazi iz politike koju ona vodi pod utjecajem određenih potreba i promjena. Autori u ovom članku daju kratki povijesni pregled andragoških pokreta: od Perzije, preko antičke Grčke i staroga Rima pa sve do andragoških pokreta u Velikoj Britaniji, SAD-u, skandinavskim zemljama, afričkim zemljama, Francuskoj, Njemačkoj i na kraju andragoškim pokretima u Hrvatskoj. Poznavanje razvoja obrazovanja odraslih kroz povijest potrebno je radi dubljeg razumijevanja i potpunijeg sagledavanja u sadašnjosti i što uspješnijeg rješavanja suvremenih problema i pitanja unutar ovog područja. Da bi stariji uopće mogli i o čemu poučavati mlade, oni sami moraju biti obrazovani. Iz te premise proizlazi zaključak da je obrazovanje odraslih vrlo važan aspekt obrazovanja općenito!

Ključne riječi

Obrazovanje odraslih; andragoški pokreti; narodne škole; opismenjavanje i usavršavanje odraslih; cjeloživotno učenje

Hrčak ID:

104265

URI

https://hrcak.srce.hr/104265

Datum izdavanja:

12.12.2011.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.030 *