Skoči na glavni sadržaj

Sažetak sa skupa

KOMUNIKACIJA, JEZIK I GOVOR U DJECE SA SPASTIČNOM CEREBRALNOM PARALIZOM: ZNAČENJE RANE LOGOPEDSKE DIJAGNOSTIKE I TERAPIJE

Blaženka Brozović ; Odsjek za logopediju Edukacijsko rehabilitacijskog fakulteta
Emica Farago ; Laboratorij za razvojnu neurolingvistiku Hrvatskog instituta za istraživanje mozga



Sažetak

Prema Definiciji i klasifikaciji iz 2006. godine cerebralna paraliza je krovni termin za skupinu trajnih poremećaja u razvoju pokretljivosti i posture tijela, koji dovode do ograničenja u obavljanju aktivnosti, a nastaju zbog neprogresivnog oštećenja mozga u razvoju, tijekom fetalnog i dojenačkog razdoblja. Nerijetko je udružena s razvojnim odstupanjima u području senzoričkog, perceptivnog, kognitivnog i komunikacijskog funkcioniranja. Rano prepoznavanje i razlikovanje pridruženih razvojnih poteškoća iznimno je značajno za krajnji razvojni ishod, no neki vidovi razvojnih teškoća nerijetko ostaju neprepoznati i netretirani. Cilj ovoga rada bio je utvrditi vrstu, obilježja i složenost razvojnih poteškoća u komunikacijskom i jezično-govornom razvoju te postojanje teškoća sisanja, gutanja i žvakanja u djece sa spastičnim oblikom cerebralne paralize. Desetero ispitanika u dobi od 2,5 godine do školske dobi uključeno je u sveobuhvatnu logopedsku obradu, prilagođenu djetetovoj mogućnosti suradnje. Rezultati istraživanja upućuju na visoku učestalost različitih poteškoća, ali i na iznimnu raznolikost u njihovoj pojavnosti.

Ključne riječi

Hrčak ID:

105081

URI

https://hrcak.srce.hr/105081

Datum izdavanja:

25.6.2013.

Posjeta: 1.221 *