Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Nivo likovno-aprecijativnih sposobnosti učenika nižih razreda osnovne škole

Matjaž Duh orcid id orcid.org/0000-0003-0641-3204 ; Učiteljski fakultet Sveučilište u Mariboru
Andreja Kljajič ; Učiteljski fakultet Sveučilište u Mariboru


Puni tekst: hrvatski pdf 911 Kb

str. 191-207

preuzimanja: 124

citiraj


Sažetak

U članku je predstavljeno istraživanje provedeno na uzorku od 140 učenika od prvog do trećeg razreda slovenskih osnovnih škola, odnosno, učenika u dobi od šest do devet godina. U istraživanju smo pratili nivo likovno-aprecijativnih sposobnosti navedenih učenika. Analiza rezultata pokazala je da s obzirom na uzrast i spol u prvom i drugom razredu ne postoje veće razlike u načinu na koji učenici gledaju, percipiraju i primaju umjetničko djelo. Isto tako, ni u trećem razredu ne postoje statistički značajne razlike između dječaka i djevojčica s aspekta likovne aprecijacije. Usporedba rezultata aritmetičkih sredina s aspekta spola u svim razredima ukazuje na nešto viši nivo likovne aprecijacije kod djevojčica. Rezultati praćenja cjelokupnog nivoa likovno aprecijativnih sposobnosti učenika pojedinih razreda pokazuju da postoje statistički značajne razlike u dostignutom nivou likovne apreciacije u korist starijih učenika. Cilj istraživanja bio je poboljšati likovno-pedagošku praksu i osvijestiti značenje likovne aprecijacije koja pridonosi boljoj percepciji i recepciji umjetničkih radova.

Ključne riječi

likovna apreciacija; likovno-aprecijativne sposobnosti; osnovna škola; percepcija; recepcija

Hrčak ID:

105320

URI

https://hrcak.srce.hr/105320

Datum izdavanja:

15.7.2013.

Podaci na drugim jezicima: engleski talijanski

Posjeta: 966 *