hrcak mascot   Srce   HID

Original scientific paper

Nivo likovno-aprecijativnih sposobnosti učenika nižih razreda osnovne škole

Matjaž Duh ; Učiteljski fakultet Sveučilište u Mariboru
Andreja Kljajič ; Učiteljski fakultet Sveučilište u Mariboru

Fulltext: croatian, pdf (911 KB) pages 191-207 downloads: 37* cite
APA 6th Edition
Duh, M. & Kljajič, A. (2013). Nivo likovno-aprecijativnih sposobnosti učenika nižih razreda osnovne škole. Školski vjesnik, 62 (2-3), 191-207. Retrieved from https://hrcak.srce.hr/105320
MLA 8th Edition
Duh, Matjaž and Andreja Kljajič. "Nivo likovno-aprecijativnih sposobnosti učenika nižih razreda osnovne škole." Školski vjesnik, vol. 62, no. 2-3, 2013, pp. 191-207. https://hrcak.srce.hr/105320. Accessed 6 Dec. 2021.
Chicago 17th Edition
Duh, Matjaž and Andreja Kljajič. "Nivo likovno-aprecijativnih sposobnosti učenika nižih razreda osnovne škole." Školski vjesnik 62, no. 2-3 (2013): 191-207. https://hrcak.srce.hr/105320
Harvard
Duh, M., and Kljajič, A. (2013). 'Nivo likovno-aprecijativnih sposobnosti učenika nižih razreda osnovne škole', Školski vjesnik, 62(2-3), pp. 191-207. Available at: https://hrcak.srce.hr/105320 (Accessed 06 December 2021)
Vancouver
Duh M, Kljajič A. Nivo likovno-aprecijativnih sposobnosti učenika nižih razreda osnovne škole. Školski vjesnik [Internet]. 2013 [cited 2021 December 06];62(2-3):191-207. Available from: https://hrcak.srce.hr/105320
IEEE
M. Duh and A. Kljajič, "Nivo likovno-aprecijativnih sposobnosti učenika nižih razreda osnovne škole", Školski vjesnik, vol.62, no. 2-3, pp. 191-207, 2013. [Online]. Available: https://hrcak.srce.hr/105320. [Accessed: 06 December 2021]

Abstracts
U članku je predstavljeno istraživanje provedeno na uzorku od 140 učenika od prvog do trećeg razreda slovenskih osnovnih škola, odnosno, učenika u dobi od šest do devet godina. U istraživanju smo pratili nivo likovno-aprecijativnih sposobnosti navedenih učenika. Analiza rezultata pokazala je da s obzirom na uzrast i spol u prvom i drugom razredu ne postoje veće razlike u načinu na koji učenici gledaju, percipiraju i primaju umjetničko djelo. Isto tako, ni u trećem razredu ne postoje statistički značajne razlike između dječaka i djevojčica s aspekta likovne aprecijacije. Usporedba rezultata aritmetičkih sredina s aspekta spola u svim razredima ukazuje na nešto viši nivo likovne aprecijacije kod djevojčica. Rezultati praćenja cjelokupnog nivoa likovno aprecijativnih sposobnosti učenika pojedinih razreda pokazuju da postoje statistički značajne razlike u dostignutom nivou likovne apreciacije u korist starijih učenika. Cilj istraživanja bio je poboljšati likovno-pedagošku praksu i osvijestiti značenje likovne aprecijacije koja pridonosi boljoj percepciji i recepciji umjetničkih radova.

Keywords
likovna apreciacija; likovno-aprecijativne sposobnosti; osnovna škola; percepcija; recepcija

Hrčak ID: 105320

URI
https://hrcak.srce.hr/105320

[english] [italian]

Visits: 522 *