hrcak mascot   Srce   HID

Pregledni rad

Uvjetovanost izbora i didaktičkog oblikovanja medija u nastavnom procesu i učenju

Milan Matijević ; Učiteljski fakultet, Sveučilište u Zagrebu

Puni tekst: hrvatski, pdf (1 MB) str. 303-325 preuzimanja: 66* citiraj
APA 6th Edition
Matijević, M. (2013). Uvjetovanost izbora i didaktičkog oblikovanja medija u nastavnom procesu i učenju. Školski vjesnik, 62 (2-3), 303-325. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/105326
MLA 8th Edition
Matijević, Milan. "Uvjetovanost izbora i didaktičkog oblikovanja medija u nastavnom procesu i učenju." Školski vjesnik, vol. 62, br. 2-3, 2013, str. 303-325. https://hrcak.srce.hr/105326. Citirano 19.10.2021.
Chicago 17th Edition
Matijević, Milan. "Uvjetovanost izbora i didaktičkog oblikovanja medija u nastavnom procesu i učenju." Školski vjesnik 62, br. 2-3 (2013): 303-325. https://hrcak.srce.hr/105326
Harvard
Matijević, M. (2013). 'Uvjetovanost izbora i didaktičkog oblikovanja medija u nastavnom procesu i učenju', Školski vjesnik, 62(2-3), str. 303-325. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/105326 (Datum pristupa: 19.10.2021.)
Vancouver
Matijević M. Uvjetovanost izbora i didaktičkog oblikovanja medija u nastavnom procesu i učenju. Školski vjesnik [Internet]. 2013 [pristupljeno 19.10.2021.];62(2-3):303-325. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/105326
IEEE
M. Matijević, "Uvjetovanost izbora i didaktičkog oblikovanja medija u nastavnom procesu i učenju", Školski vjesnik, vol.62, br. 2-3, str. 303-325, 2013. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/105326. [Citirano: 19.10.2021.]

Sažetak
Autor upozorava na problem definiranja osnovnih pojmova koji se odnose nakomuniciran je i učenje uz pomoć novih medija, te na problem izbora odgovarajućih medija za nastavni proces i proces učenja (učenje se događa samo u školi!). Problem izbora medija za učenje i poučavanje nije nov, ali je nov kontekst događanja uvjetovan pojavom novih digitalnih komunikacijskih medija, napose interneta, računalne simulacije i mobilnih uređaja za komuniciranje. Autor prezentira objašnjenja pojmova i fenomena medij, multimedij i multimedijalnost te pokušava sistematizirati kriterije izbora nastavnih medija za potrebe nastavnika u današnjoj školi. Glavni čimbenik koji uvjetuje izbor medija (te strategija učenja i poučavanja) ostaju, kao i uvijek, očekivani ishodi učenja, odnosno ciljevi koje treba ostvariti u nastavom procesu. Važna pitanja koja trebaju rješavati stručnjaci za nastavu i učenje jesu odnos personalne i apersonalne komunikacije, definiranje uloga glavnih subjekata u nastavnoj komunikaciji (vidi: Fritsch, 2003.) te pitanja didaktičkog dizajniranja nastavnih situacija. Odrastanje i učenje u novom (multi)medijskom obrazovnom okruženju traži bitno različite didaktičke strategije i metodičke scenarije od onih koji su mogli zadovoljiti generacije učenika prije trideset ili pedeset godina.

Ključne riječi
dizajniranje nastavnog procesa; kriteriji za izbor medija u nastavi; klasifi kacija nastavnih medija; medij; multimedij; nova obrazovna okolina; obrazovna tehnologija

Hrčak ID: 105326

URI
https://hrcak.srce.hr/105326

[engleski] [talijanski]

Posjeta: 1.074 *