hrcak mascot   Srce   HID

Stručni rad

Psihologija pisanja. Određenje pisanja i njegovih procesa, razvoj pisanja kod djece te pristupi poučavanju pisanja

Anela Nikčević-Milković   ORCID icon orcid.org/0000-0001-6216-456X ; Odjel za nastavničke studije u Gospiću, Sveučilište u Zadru

Puni tekst: hrvatski, pdf (1 MB) str. 391-409 preuzimanja: 45* citiraj
APA 6th Edition
Nikčević-Milković, A. (2013). Psihologija pisanja. Određenje pisanja i njegovih procesa, razvoj pisanja kod djece te pristupi poučavanju pisanja. Školski vjesnik, 62 (2-3), 391-409. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/105363
MLA 8th Edition
Nikčević-Milković, Anela. "Psihologija pisanja. Određenje pisanja i njegovih procesa, razvoj pisanja kod djece te pristupi poučavanju pisanja." Školski vjesnik, vol. 62, br. 2-3, 2013, str. 391-409. https://hrcak.srce.hr/105363. Citirano 22.10.2021.
Chicago 17th Edition
Nikčević-Milković, Anela. "Psihologija pisanja. Određenje pisanja i njegovih procesa, razvoj pisanja kod djece te pristupi poučavanju pisanja." Školski vjesnik 62, br. 2-3 (2013): 391-409. https://hrcak.srce.hr/105363
Harvard
Nikčević-Milković, A. (2013). 'Psihologija pisanja. Određenje pisanja i njegovih procesa, razvoj pisanja kod djece te pristupi poučavanju pisanja', Školski vjesnik, 62(2-3), str. 391-409. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/105363 (Datum pristupa: 22.10.2021.)
Vancouver
Nikčević-Milković A. Psihologija pisanja. Određenje pisanja i njegovih procesa, razvoj pisanja kod djece te pristupi poučavanju pisanja. Školski vjesnik [Internet]. 2013 [pristupljeno 22.10.2021.];62(2-3):391-409. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/105363
IEEE
A. Nikčević-Milković, "Psihologija pisanja. Određenje pisanja i njegovih procesa, razvoj pisanja kod djece te pristupi poučavanju pisanja", Školski vjesnik, vol.62, br. 2-3, str. 391-409, 2013. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/105363. [Citirano: 22.10.2021.]

Sažetak
Pisanje je vrlo kompleksna i kognitivno zahtjevna aktivnost. Ona je opća ili generativna sposobnost pojedinca, važna i u vertikali obrazovanja, i za profesionalni život. Pisanje pomaže razvoju, unaprjeđenju i preciznosti mišljenja pojedinca. Pisanje se kod djece najprije razvija kroz tzv. miješani medij u kojem dijete zajedno uči pisati, govoriti, crtati, čitati i dr. Za razvoj pisanja, kao i jezika općenito, važno je kod djeteta razvijati tzv. metalingvističku svjesnost. Usvajajući procese pisanja, učenici prolaze kroz mnoge mehaničke i tehničke zahtjeve, kao i poteškoće pisanja. Stoga je važno u dječjim domovima i odgojno-obrazovnim ustanovama razvijati poticajnu okolinu za razvoj pisanja, približiti je realnoj okolini koja nalikuje onoj kompetentnih autora te se pisanje mora ugraditi u djetetov simbolički repertoar. Instrukcijski pristupi i treninzi poučavanju pisanja, koji su opisani u radu, učenicima pomažu u razvoju pisanog izražavanja i svladavanja poteškoća pisanja. Ovi se pristupi zasnivaju na socijalno-kognitivnom modelu samoregulacije pisanja te socijalno-konstruktivističkom pristupu poučavanju pisanja. Prema rezultatima brojnih istraživanja, suvremeni procesno orijentirani pristup poučavanju pisanja najefikasniji je pristup poučavanju pisanja.

Ključne riječi
pisanje kao opća ili generativna sposobnost; razvoj pisanja kod djece; poticajna okolina za pisanje; instrukcijski pristupi ili treninzi poučavanja pisanja

Hrčak ID: 105363

URI
https://hrcak.srce.hr/105363

[engleski] [talijanski]

Posjeta: 946 *