hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.5559/di.22.2.04

Doživjeti Dalmaciju: što čini osjetilni krajobrazni identitet dalmatinske regije?

Maja KLJENAK ; University of Ljubljana, Biotechnical Faculty
Slavko KURDIJA ; University of Ljubljana, Faculty of Social Sciences
Marko POLIČ ; University of Ljubljana, Faculty of Arts
Mojca GOLOBIČ ; University of Ljubljana, Biotechnical Faculty

Puni tekst: engleski, pdf (9 MB) str. 277-302 preuzimanja: 1.122* citiraj
APA 6th Edition
KLJENAK, M., KURDIJA, S., POLIČ, M. i GOLOBIČ, M. (2013). Experiencing Dalmatia: What Constitutes the Sensory Landscape Identity of the Dalmatia Region?. Društvena istraživanja, 22 (2), 277-302. https://doi.org/10.5559/di.22.2.04
MLA 8th Edition
KLJENAK, Maja, et al. "Experiencing Dalmatia: What Constitutes the Sensory Landscape Identity of the Dalmatia Region?." Društvena istraživanja, vol. 22, br. 2, 2013, str. 277-302. https://doi.org/10.5559/di.22.2.04. Citirano 06.12.2019.
Chicago 17th Edition
KLJENAK, Maja, Slavko KURDIJA, Marko POLIČ i Mojca GOLOBIČ. "Experiencing Dalmatia: What Constitutes the Sensory Landscape Identity of the Dalmatia Region?." Društvena istraživanja 22, br. 2 (2013): 277-302. https://doi.org/10.5559/di.22.2.04
Harvard
KLJENAK, M., et al. (2013). 'Experiencing Dalmatia: What Constitutes the Sensory Landscape Identity of the Dalmatia Region?', Društvena istraživanja, 22(2), str. 277-302. https://doi.org/10.5559/di.22.2.04
Vancouver
KLJENAK M, KURDIJA S, POLIČ M, GOLOBIČ M. Experiencing Dalmatia: What Constitutes the Sensory Landscape Identity of the Dalmatia Region?. Društvena istraživanja [Internet]. 2013 [pristupljeno 06.12.2019.];22(2):277-302. https://doi.org/10.5559/di.22.2.04
IEEE
M. KLJENAK, S. KURDIJA, M. POLIČ i M. GOLOBIČ, "Experiencing Dalmatia: What Constitutes the Sensory Landscape Identity of the Dalmatia Region?", Društvena istraživanja, vol.22, br. 2, str. 277-302, 2013. [Online]. https://doi.org/10.5559/di.22.2.04

Sažetak
Okosnicu rada čini koncept krajobraznog identiteta promatran iz nove perspektive – perspektive pet osnovnih ljudskih osjetila: vida, sluha, njuha, opipa i okusa. Naime, krajobrazni (i općenito prostorni) identitet uglavnom se shvaća kao fenomen utemeljen na prepoznatljivim vizualnim karakteristikama. Međutim, sva je okolina multiosjetilni medij, bogat informacijama iz svih područja percepcije, a i čovjek je multiosjetilno biće i doživljava okolinu s više osjetila. U skladu s tim, ishodišna je pretpostavka rada ideja da se identifikacija čovjeka, odnosno društva, s prostorom ne odvija samo kroz interakciju s njezinim vizualnim nego i auditornim, olfaktornim, taktilnim, pa i gustatornim značajkama. Za područje istraživanja odabrana je dalmatinska regija. Primjenom metode analize sadržaja, na uzorcima lirskih pjesama te promotivnih (pretežno turističkih) materijala, cilj je bio ispitati na kojim se obilježjima, vizualnim i nevizualnim, temelji društvena predodžba dalmatinskoga krajobraza. Rezultati upućuju na to da je krajobrazni identitet Dalmacije u osjetilnom smislu raznolik. Spoznaja o krajobraznom identitetu kao osjetilno višedimenzionalnoj pojavi otvara mnoga nova pitanja i mogućnosti na području krajobrazne teorije i prakse.

Ključne riječi
krajobraz; percepcija okoline; osjetila; osjetilni krajobrazni identitet; Dalmacija

Hrčak ID: 105463

URI
https://hrcak.srce.hr/105463

[engleski]

Posjeta: 1.636 *