hrcak mascot   Srce   HID

Pregledni rad
https://doi.org/10.5559/di.22.2.07

Efekt nepovratnoga troška

Marko BOKULIĆ ; Sveučilište u Regensburgu, Regensburg
Kosta BOVAN ; Zagreb

Puni tekst: hrvatski, pdf (213 KB) str. 347-366 preuzimanja: 773* citiraj
APA 6th Edition
BOKULIĆ, M. i BOVAN, K. (2013). Efekt nepovratnoga troška. Društvena istraživanja, 22 (2), 347-366. https://doi.org/10.5559/di.22.2.07
MLA 8th Edition
BOKULIĆ, Marko i Kosta BOVAN. "Efekt nepovratnoga troška." Društvena istraživanja, vol. 22, br. 2, 2013, str. 347-366. https://doi.org/10.5559/di.22.2.07. Citirano 12.12.2019.
Chicago 17th Edition
BOKULIĆ, Marko i Kosta BOVAN. "Efekt nepovratnoga troška." Društvena istraživanja 22, br. 2 (2013): 347-366. https://doi.org/10.5559/di.22.2.07
Harvard
BOKULIĆ, M., i BOVAN, K. (2013). 'Efekt nepovratnoga troška', Društvena istraživanja, 22(2), str. 347-366. https://doi.org/10.5559/di.22.2.07
Vancouver
BOKULIĆ M, BOVAN K. Efekt nepovratnoga troška. Društvena istraživanja [Internet]. 2013 [pristupljeno 12.12.2019.];22(2):347-366. https://doi.org/10.5559/di.22.2.07
IEEE
M. BOKULIĆ i K. BOVAN, "Efekt nepovratnoga troška", Društvena istraživanja, vol.22, br. 2, str. 347-366, 2013. [Online]. https://doi.org/10.5559/di.22.2.07

Sažetak
Normativni principi u ekonomiji, opisani teorijom racionalnog izbora, pretpostavljaju da odluke donosimo isključivo na temelju budućih dobitaka i gubitaka. Međutim, rezultati niza istraživanja pokazali su kako na naše odluke utječu nepovratni troškovi, odnosno ulaganja iz prošlosti, ishod kojih se ne može promijeniti. Ova pojava poznata je pod nazivom efekt izgubljenoga troška (sunk cost effect) i očituje se kroz dva oblika. Dilema izbora želja je da pošto-poto iskoristimo ono što smo platili, a prilikom odlučivanja o nastavku ulaganja imamo tendenciju dodatno ulagati u projekt koji ide prema gubitku. U ovom radu opisana su oba oblika efekta izgubljenoga troška i izneseni nalazi relevantnih istraživanja. Objašnjena je upotrijebljena metodologija i njezine kritike, a razmotrene su razlike između ekonomskih i psiholoških teoretskih objašnjenja. Na kraju rada navode se implikacije navedenih nalaza u rukovoditeljskoj praksi.

Ključne riječi
efekt nepovratnog troška; dilema izbora; eskalacija predanosti; donošenje odluka i procjena; bihevioralna ekonomija

Hrčak ID: 105466

URI
https://hrcak.srce.hr/105466

[engleski]

Posjeta: 1.336 *