Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Valute, nacionalni imidži i identiteti: odnosi s javnošću za i protiv valuta – povijesna iskustva Njemačke, slučaj eura i uloga rejting-agencija

Michael Kunczik ; Institut za komunikaciju, Sveučilište Johannes Gutenberg, Mainz, Njemačka


Puni tekst: engleski pdf 689 Kb

str. 12-32

preuzimanja: 917

citiraj


Sažetak

Sažetak U “doba tržišta” euro je od središnje važnosti u Europi za stvaranje (ili uništavanje već postavljenih) struktura europskog identiteta (barem u dijelu Europe – gdje je Velika Britanija zauzela izdvojen položaj). U radu ističem teorijske aspekte (Aftalionovu psihološku teoriju valutnih tečaja i Simmelovu filozofiju novca) kako bih naglasio važnost odnosa s javnošću. Rad je usmjeren na povijesna iskustva – većinom njemačka iskustva – primjerice na kampanju protiv Rubela, ideje Ivya Leea, PR-kampanje nacističke vlade u borbi s inflacijom. Upoznaje se s njemačkom markom (“die Deutsche Mark”) koja je postala središnji dio njemačkoga nacionalnog identiteta i s kampanjom za odbacivanje te valute (“harte Währung”) kako bi se predstavio “slabi” euro. U tom kontekstu raspravlja se o kampanjama protiv eura (“only idiots want the Euro”). Završna zapažanja odnose se na ulogu rejting-agencija te povjerenja u valute i zemlje. Moja je teza da analitičari rejting-agencija žive u “svijetu književnih slika” i djeluju na posve neodgovoran način (ali još veću nesposobnost iskazuju političari koji prihvaćaju rejting bez ikakva znanja o problemu proporcionalnosti).

Ključne riječi

euro; valute; nacionalni identitet; odnosi s javnošću; rejting-agencije

Hrčak ID:

105936

URI

https://hrcak.srce.hr/105936

Datum izdavanja:

14.6.2013.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.122 *