hrcak mascot   Srce   HID

Pregledni rad

Uloga igranog filma u promociji Hrvatske – dosezi i mogućnosti

Božo Skoko   ORCID icon orcid.org/0000-0002-4028-7128 ; Fakultet političkih znanosti Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska
Tihoni Brčić ; Akademija dramske umjetnosti Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska
Zlatko Vidačković ; doktorand na Filozofskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska

Puni tekst: hrvatski, pdf (678 KB) str. 54-73 preuzimanja: 1.675* citiraj
APA 6th Edition
Skoko, B., Brčić, T. i Vidačković, Z. (2013). Uloga igranog filma u promociji Hrvatske – dosezi i mogućnosti. Medijske studije, 4 (7), 54-73. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/105938
MLA 8th Edition
Skoko, Božo, et al. "Uloga igranog filma u promociji Hrvatske – dosezi i mogućnosti." Medijske studije, vol. 4, br. 7, 2013, str. 54-73. https://hrcak.srce.hr/105938. Citirano 24.10.2019.
Chicago 17th Edition
Skoko, Božo, Tihoni Brčić i Zlatko Vidačković. "Uloga igranog filma u promociji Hrvatske – dosezi i mogućnosti." Medijske studije 4, br. 7 (2013): 54-73. https://hrcak.srce.hr/105938
Harvard
Skoko, B., Brčić, T., i Vidačković, Z. (2013). 'Uloga igranog filma u promociji Hrvatske – dosezi i mogućnosti', Medijske studije, 4(7), str. 54-73. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/105938 (Datum pristupa: 24.10.2019.)
Vancouver
Skoko B, Brčić T, Vidačković Z. Uloga igranog filma u promociji Hrvatske – dosezi i mogućnosti. Medijske studije [Internet]. 2013 [pristupljeno 24.10.2019.];4(7):54-73. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/105938
IEEE
B. Skoko, T. Brčić i Z. Vidačković, "Uloga igranog filma u promociji Hrvatske – dosezi i mogućnosti", Medijske studije, vol.4, br. 7, str. 54-73, 2013. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/105938. [Citirano: 24.10.2019.]

Sažetak
Rad analizira ulogu igranog filma u promociji država i naroda te istražuje načine kako Hrvatska koristi film u prezentiranju vlastitog identiteta i stvaranju imidža u svijetu. Hrvatska je kao tema relativno slabo zastupljena u inozemnim filmskim produkcijama. Iako je kroz povijest bila lokacija za snimanje većeg broja stranih filmova, iskorištenost je tih lokacija u turističke svrhe zanemariva. Rijetki su domaći filmovi dobili zapaženije međunarodne filmske nagrade i doživjeli veću međunarodnu pozornost. S druge strane Hrvatska kao zemljopisno raznolika zemlja s bogatom prirodnom, kulturnom i povijesnom baštinom te bogatom filmskom tradicijom predstavlja izniman potencijal da postane atraktivna lokacija, ali i tema za snimanje velikih međunarodnih filmskih produkcija. Autori donose četiri strategije koje mogu pomoći Hrvatskoj da se pozicionira kao poželjan europski brend kroz igrani film: Hrvatska kao atraktivna filmska lokacija, plasiranje hrvatskih tema u velike inozemne produkcije, jačanje kvalitete i atraktivnosti hrvatskih filmova te filmski festivali kao promotivni alat. Autori posebno analiziraju mogućnosti promocije Hrvatske kroz popularni fantasy-žanr.

Ključne riječi
igrani film; Hrvatska; promocija destinacija; brendiranje; filmska lokacija; identitet

Hrčak ID: 105938

URI
https://hrcak.srce.hr/105938

[engleski]

Posjeta: 2.345 *