hrcak mascot   Srce   HID

Pregledni rad

Subliminalne poruke i tehnike u medijima

Zlatko Miliša
Gabrijela Nikolić

Puni tekst: hrvatski, pdf (699 KB) str. 293-312 preuzimanja: 5.358* citiraj
APA 6th Edition
Miliša, Z. i Nikolić, G. (2013). Subliminalne poruke i tehnike u medijima. Nova prisutnost, XI (2), 293-312. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/106397
MLA 8th Edition
Miliša, Zlatko i Gabrijela Nikolić. "Subliminalne poruke i tehnike u medijima." Nova prisutnost, vol. XI, br. 2, 2013, str. 293-312. https://hrcak.srce.hr/106397. Citirano 18.09.2019.
Chicago 17th Edition
Miliša, Zlatko i Gabrijela Nikolić. "Subliminalne poruke i tehnike u medijima." Nova prisutnost XI, br. 2 (2013): 293-312. https://hrcak.srce.hr/106397
Harvard
Miliša, Z., i Nikolić, G. (2013). 'Subliminalne poruke i tehnike u medijima', Nova prisutnost, XI(2), str. 293-312. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/106397 (Datum pristupa: 18.09.2019.)
Vancouver
Miliša Z, Nikolić G. Subliminalne poruke i tehnike u medijima. Nova prisutnost [Internet]. 2013 [pristupljeno 18.09.2019.];XI(2):293-312. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/106397
IEEE
Z. Miliša i G. Nikolić, "Subliminalne poruke i tehnike u medijima", Nova prisutnost, vol.XI, br. 2, str. 293-312, 2013. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/106397. [Citirano: 18.09.2019.]

Sažetak
Subliminalna percepcija zapravo znači zamisao da je moguće utjecati na ljudske misli, osjećaje i ponašanja kroz razne podražaje bez svjesnog znanja osobe na koju se utječe. Audiovizualne tehnike otkrivaju subliminalne informacije kroz odvajanje figure od pozadine, umetanje, tahistoskopski prikaz, osvjetljenje i ozvučenje niskog intenziteta, osvjetljenje te pozadinske zvukove. Subliminalno oglašavanje je tehnika koja se koristi metodom izlaganja potrošača slikama proizvoda, nazivima proizvoda i drugim marketinškim podražajima. Istraživanja su pokazala da dolazi do promjena u osjećajima, vjerovanjima, nagonima, ponašanju itd. Učinci subliminalnih podražaja su potvrđeni na velikom broju mjerljivih ponašanja, od kratkih semantičkih učinaka do ozbiljnih učinaka na emocionalni život pojedinca i donošenja odluka. U radu se navodi osam mehanizama perceptivne obrane, odnosno osam načina na koje skrivamo informacije od sebe kako bi izbjegli tjeskobu, depresiju, konfuzije i perceptivnu preopterećenost.

Ključne riječi
subliminalna percepcija; subliminalne tehnike; subliminalno oglašavanje; perceptivni mehanizmi obrane

Hrčak ID: 106397

URI
https://hrcak.srce.hr/106397

[engleski]

Posjeta: 7.170 *