Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Primjeri primjene suvremene prakse u umjetnosti u kurikulumu vizualne umjetnosti u osnovnoj školi

Jerneja Herzog ; Faculty of Education, University of Maribor
Matjaž Duh ; Faculty of Education, University of Maribor


Puni tekst: engleski pdf 2.132 Kb

str. 55-69

preuzimanja: 598

citiraj

Puni tekst: hrvatski pdf 2.132 Kb

str. 55-69

preuzimanja: 1.522

citiraj


Sažetak

Iskustvo praktičara potvrdilo je da osnovne i srednje škole u Sloveniji ne pridaju dovoljno pažnje praksi suvremene umjetnosti. Učitelji nedovoljno, ili uopće ne, uključuju djela suvremenih umjetnika u umjetničko obrazovanje. Shodno tome učenici nemaju dovoljno informacija o doživljavanju i razumijevanju suvremene umjetnosti. Često ju nisu u mogućnosti definirati ni iznijeti osobno mišljenje, budući da imaju problem u razumijevanju, iščitavaju sadržaja i načina izražavanja u djelima suvremene umjetnosti.
Rad prikazuje nekoliko načina na koje učitelji osnovne škole mogu u kurikulumu vizualnih umjetnosti uspješno primijeniti radove suvremene umjetnosti. Prikazano je pedagoško-didaktičko planiranje zasnovano na sadržaju i mogućnosti uključivanja suvremene umjetnosti. Navedeni primjeri dobre prakse potvrdili su da suvremena umjetnost može biti vrlo zanimljiva učenicima, provokativna i iznad svega drugačija od uobičajene prakse.

Ključne riječi

kurikulum; osnovna škola; suvremena umjetnost; vizualna umjetnost

Hrčak ID:

106513

URI

https://hrcak.srce.hr/106513

Datum izdavanja:

24.7.2013.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 3.077 *