Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Neverbalni komunikacijski kanali u nastavi

Danijela Kožić ; Faculty of Teacher Education, University of Zagreb,
Ana Globočnik Žunac ; Effectus College for Law and Finance
Ljubica Bakić-Tomić ; Faculty of Teacher Education, University of Zagreb,


Puni tekst: engleski pdf 723 Kb

str. 141-153

preuzimanja: 2.435

citiraj

Puni tekst: hrvatski pdf 723 Kb

str. 141-153

preuzimanja: 2.295

citiraj


Sažetak

Sposobnost prepoznavanja, razumijevanja i tumačenja neverbalnih znakova čini komunikaciju među ljudima kvalitetnom i uspješnom. U ovom radu posebna se pozornost posvećuje neverbalnoj komunikaciji u razredu, a naglasak je na neverbalnom ponašanju nastavnika. U ovome je radu predstavljena studija neverbalnoga ponašanja učitelja i studenata završne godine studija na Učiteljskome fakultetu. Cilj je bio otkriti oblike neverbalnoga ponašanja kojima se koriste nastavnici i studenti - budući nastavnici u nastavnim situacijama. Studija je provedena u osnovnim školama prema Flandersovu modelu analize interakcije. Deset elemenata koji su uključeni u Flandersov model komunikacije u nastavi prilagođeni su specifičnim potrebama ovog istraživanja. Istraživanje je obuhvatilo petnaest učitelja s više radnog iskustva i petnaest studenata na posljednjoj godini na Učiteljskome fakultetu. Istraživani su ovi kanali neverbalne komunikacije u nastavi: vizualna komunikacija, pokreti na predavanju, korištenje parajezika, izrazi lica učitelja i odnos učitelja prema studentima. Rezultati su pokazali da nema statistički značajne razlike između nastavnika i studenata - budućih nastavnika (t = 0,303 <2,04 ograničenja na razini značajnosti 0,05) u korištenju različitih kanala neverbalne komunikacije, te da se dobiveni rezultati razlikuju od rezultata prethodnih istraživanja u svijetu i u Hrvatskoj (Globočnik Žunac & Bakić-Tomić, 2011, Howe, 2002, Napan 1994, Neill 1991, Klinzig i Tisher 1986, Wragg & Dooley 1984, Jacker sur., 1965) koja su općenito potvrdila postojanje razlike između uzoraka.

Ključne riječi

Flandrersova analiza interakcije (FIA); neverbalna komunikacija; razredna nastava; učitelj

Hrčak ID:

106512

URI

https://hrcak.srce.hr/106512

Datum izdavanja:

24.7.2013.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 8.810 *