hrcak mascot   Srce   HID

Povijesni prilozi, Vol.9 No.9 Studeni 1990.

Izvorni znanstveni članak

Osnovni problemi prometne integracije i jadranske orijentacije hrvatskoga poduzetničkog građanstva u XIX stoljeću

Mirko Valentić ; Institut za suvremenu povijest, Zagreb, SFRJ

Puni tekst: hrvatski, pdf (5 MB) str. 37-84 preuzimanja: 479* citiraj
APA 6th Edition
Valentić, M. (1990). Osnovni problemi prometne integracije i jadranske orijentacije hrvatskoga poduzetničkog građanstva u XIX stoljeću. Povijesni prilozi, 9 (9), 37-84. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/107367
MLA 8th Edition
Valentić, Mirko. "Osnovni problemi prometne integracije i jadranske orijentacije hrvatskoga poduzetničkog građanstva u XIX stoljeću." Povijesni prilozi, vol. 9, br. 9, 1990, str. 37-84. https://hrcak.srce.hr/107367. Citirano 16.11.2018.
Chicago 17th Edition
Valentić, Mirko. "Osnovni problemi prometne integracije i jadranske orijentacije hrvatskoga poduzetničkog građanstva u XIX stoljeću." Povijesni prilozi 9, br. 9 (1990): 37-84. https://hrcak.srce.hr/107367
Harvard
Valentić, M. (1990). 'Osnovni problemi prometne integracije i jadranske orijentacije hrvatskoga poduzetničkog građanstva u XIX stoljeću', Povijesni prilozi, 9(9), str. 37-84. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/107367 (Datum pristupa: 16.11.2018.)
Vancouver
Valentić M. Osnovni problemi prometne integracije i jadranske orijentacije hrvatskoga poduzetničkog građanstva u XIX stoljeću. Povijesni prilozi [Internet]. 1990 [pristupljeno 16.11.2018.];9(9):37-84. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/107367
IEEE
M. Valentić, "Osnovni problemi prometne integracije i jadranske orijentacije hrvatskoga poduzetničkog građanstva u XIX stoljeću", Povijesni prilozi, vol.9, br. 9, str. 37-84, 1990. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/107367. [Citirano: 16.11.2018.]

Sažetak
Na podlozi arhivske građe i historiografske literature razmatraju se temeljna pitanja konstituiranja moderne građanske Hrvatske tijekom XIX stoljeća. Najveća pozornost posvećena je naporima domaćih snaga na našoj jadranskoj obali i u kontinentalnoj unutrašnjosti da tradicionalni promet zamijene željeznicom kao novom evropskom
prometnom tehnikom. Prikazani su najstariji planovi o izgradnji željezničkih pruga u Vojnoj krajini i Građanskoj Hrvatskoj, tijekom prve polovice XIX. st., s posebnim osvrtom na pitanje povezivanja vojnog Siska s jadranskim lukama u Senju i Rijeci. Analiziran je i utjecaj željezničke magistrale Beč — Trst (izgrađen od 1842. do 1857)
na planiranje novih željezničkih pruga u Hrvatskoj. Najopsežnija su autorova razmatranja o neuspjehu rješavanja složenih problema prometne integracije i jadranske orijentacije u Hrvatskoj nakon uspostave dualističkog sistema Austro-Ugarske Monarhije 1867/68. Najveća pozornost posvećena je pokušaju čelnika krajiške zemaljske
vlade u Zagrebu generala A. Mollinaryja da spasi »Krajišku željeznicu« kao osnovnu liniju prometne integracije Hrvatske.

Ključne riječi
hrvatska željeznica; prometna integracija Hrvatske

Hrčak ID: 107367

URI
https://hrcak.srce.hr/107367

Posjeta: 618 *