hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak

Sinergija održivog turizma i poljoprivrede kao faktor upravljanja regionalnim razvojem u Hrvatskoj

Željko Turkalj ; Ekonomski fakultet Sveučilišta u Osijeku
Marija Ham ; Ekonomski fakultet Sveučilišta u Osijeku
Ivana Fosić ; Ekonomski fakultet Sveučilišta u Osijeku

Puni tekst: engleski, pdf (348 KB) str. 71-81 preuzimanja: 821* citiraj
APA 6th Edition
Turkalj, Ž., Ham, M. i Fosić, I. (2013). The Synergy of Sustainable Tourism and Agriculture as a Factor of Regional Development Management in Croatia. Ekonomski vjesnik, XXVI (1), 71-81. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/107945
MLA 8th Edition
Turkalj, Željko, et al. "The Synergy of Sustainable Tourism and Agriculture as a Factor of Regional Development Management in Croatia." Ekonomski vjesnik, vol. XXVI, br. 1, 2013, str. 71-81. https://hrcak.srce.hr/107945. Citirano 17.11.2019.
Chicago 17th Edition
Turkalj, Željko, Marija Ham i Ivana Fosić. "The Synergy of Sustainable Tourism and Agriculture as a Factor of Regional Development Management in Croatia." Ekonomski vjesnik XXVI, br. 1 (2013): 71-81. https://hrcak.srce.hr/107945
Harvard
Turkalj, Ž., Ham, M., i Fosić, I. (2013). 'The Synergy of Sustainable Tourism and Agriculture as a Factor of Regional Development Management in Croatia', Ekonomski vjesnik, XXVI(1), str. 71-81. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/107945 (Datum pristupa: 17.11.2019.)
Vancouver
Turkalj Ž, Ham M, Fosić I. The Synergy of Sustainable Tourism and Agriculture as a Factor of Regional Development Management in Croatia. Ekonomski vjesnik [Internet]. 2013 [pristupljeno 17.11.2019.];XXVI(1):71-81. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/107945
IEEE
Ž. Turkalj, M. Ham i I. Fosić, "The Synergy of Sustainable Tourism and Agriculture as a Factor of Regional Development Management in Croatia", Ekonomski vjesnik, vol.XXVI, br. 1, str. 71-81, 2013. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/107945. [Citirano: 17.11.2019.]

Sažetak
Odgovarajuće vrednovanje pojedinih regija imperativ je hrvatskog gospodarstva. Cilj je ovoga rada ukazati na snažnu međuovisnost, kao i na potencijal ostvarenja sinergijskih učinaka između turizma te poljoprivrede i prehrambene industrije s druge strane. Sustavnim marketinškim istraživanjem i investiranjem u operacionalizaciju ove sinergije, uz adekvatno vrednovanje specifičnosti pojedinih regija, moguće je iskoristiti njihove prednosti pa čak i nedostatke kao konkurentsku prednost te postići kvalitativno i kvantitativno
snažniji razvoj svih regija u Hrvatskoj.
Autori razmatraju turizam, poljoprivredu i prehrambenu industriju s obzirom na simbiotske i sinergijske čimbenike u globalnim uvjetima rastuće ekološke svijesti i široko prihvaćenog koncepta održivog razvoja. Analizira se uloga koju (zeleni) marketing može i treba imati u funkciji regionalnog razvoja i povećanja konkurentnosti regija. Zaključci se temelje na analizi ključnih pokazatelja iz sekundarnih istraživanja, uvida u znanstvenu literaturu i dostupnim strateškim dokumentima koji su razmatrani u svjetlu relevantnih
trendova na globalnom tržištu.
Rezultati pokazuju da su turizam, poljoprivreda i prehrambena industrija kameni temeljci održivog razvoja koji se zasniva na očuvanju okoliša, bogatstvu i raznolikosti prirode i kulturnog naslijeđa. Takav se razvoj oslanja na objektivne resurse i prilike koje proizlaze iz unutrašnjih snaga i slabosti, kao i iz relevantnih
trendova na globalnom tržištu.

Ključne riječi
održivi turizam; ekološka poljoprivreda; upravljanje regionalnim razvojem; zeleni marketing

Hrčak ID: 107945

URI
https://hrcak.srce.hr/107945

[engleski]

Posjeta: 1.356 *