hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak

Diskoloracija i hipoplazija zubi kao posljedica liječenja tetraciklinom

Šime Kordić ; Viša stomatološka škola, Split

Puni tekst: hrvatski, pdf (6 MB) str. 201-206 preuzimanja: 1.324* citiraj
APA 6th Edition
Kordić, Š. (1971). Diskoloracija i hipoplazija zubi kao posljedica liječenja tetraciklinom. Acta stomatologica Croatica, 6 (4), 201-206. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/108199
MLA 8th Edition
Kordić, Šime. "Diskoloracija i hipoplazija zubi kao posljedica liječenja tetraciklinom." Acta stomatologica Croatica, vol. 6, br. 4, 1971, str. 201-206. https://hrcak.srce.hr/108199. Citirano 18.09.2020.
Chicago 17th Edition
Kordić, Šime. "Diskoloracija i hipoplazija zubi kao posljedica liječenja tetraciklinom." Acta stomatologica Croatica 6, br. 4 (1971): 201-206. https://hrcak.srce.hr/108199
Harvard
Kordić, Š. (1971). 'Diskoloracija i hipoplazija zubi kao posljedica liječenja tetraciklinom', Acta stomatologica Croatica, 6(4), str. 201-206. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/108199 (Datum pristupa: 18.09.2020.)
Vancouver
Kordić Š. Diskoloracija i hipoplazija zubi kao posljedica liječenja tetraciklinom. Acta stomatologica Croatica [Internet]. 1971 [pristupljeno 18.09.2020.];6(4):201-206. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/108199
IEEE
Š. Kordić, "Diskoloracija i hipoplazija zubi kao posljedica liječenja tetraciklinom", Acta stomatologica Croatica, vol.6, br. 4, str. 201-206, 1971. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/108199. [Citirano: 18.09.2020.]

Sažetak
Autor je opazio, da se posljednjih godina vidi u našim ustanovama veći broj djece s diskoloriranim zubima i hipoplazi jskim promjenama. Ispitujući zube s izmijenjenom bojom u 58 djevojčica i dječaka starosti 5—14 godina, ustanovio je, da se radilo o štetnim posljedicama tetraciklinskog liječenja. Pokazala se potrebnom tijesna suradnja s pedijatrima i drugim specijalnostima, da bi se zajednički proučila izložena zubna patologija. Događa se da stomatolozi zanemaruju opisane štetne pojave na zubima, iako su one trajne naravi i predstavljaju za pacijenta teški estetski defekt. Zbog toga treba izbjegavati upotrebu tetraciklinskih pripravaka u trudnoći i u novorođene i male djece, tj. u doba razvoja zubi (od 4. fetalnog mjeseca do 7. godine života), pogotovo zato, što postoji veći broj antibiotika sličnog djelovanja, koji ih mogu uspješno zamijenili.

Hrčak ID: 108199

URI
https://hrcak.srce.hr/108199

[engleski] [njemački]

Posjeta: 1.537 *