hrcak mascot   Srce   HID

Pregledni rad

Franšizno poslovanje - stanje u Hrvatskoj

Aleksandar Erceg ; Saponia d.d. Osijek
Ivana Čičić ; Ekonomski fakultet Sveučilišta u Osijeku

Puni tekst: hrvatski, pdf (339 KB) str. 323-335 preuzimanja: 4.964* citiraj
APA 6th Edition
Erceg, A. i Čičić, I. (2013). Franšizno poslovanje - stanje u Hrvatskoj. Ekonomski vjesnik, XXVI (1), 323-335. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/108227
MLA 8th Edition
Erceg, Aleksandar i Ivana Čičić. "Franšizno poslovanje - stanje u Hrvatskoj." Ekonomski vjesnik, vol. XXVI, br. 1, 2013, str. 323-335. https://hrcak.srce.hr/108227. Citirano 04.08.2020.
Chicago 17th Edition
Erceg, Aleksandar i Ivana Čičić. "Franšizno poslovanje - stanje u Hrvatskoj." Ekonomski vjesnik XXVI, br. 1 (2013): 323-335. https://hrcak.srce.hr/108227
Harvard
Erceg, A., i Čičić, I. (2013). 'Franšizno poslovanje - stanje u Hrvatskoj', Ekonomski vjesnik, XXVI(1), str. 323-335. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/108227 (Datum pristupa: 04.08.2020.)
Vancouver
Erceg A, Čičić I. Franšizno poslovanje - stanje u Hrvatskoj. Ekonomski vjesnik [Internet]. 2013 [pristupljeno 04.08.2020.];XXVI(1):323-335. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/108227
IEEE
A. Erceg i I. Čičić, "Franšizno poslovanje - stanje u Hrvatskoj", Ekonomski vjesnik, vol.XXVI, br. 1, str. 323-335, 2013. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/108227. [Citirano: 04.08.2020.]

Sažetak
Franšiza se javlja kada tvrtka (davatelj franšize) svoje trgovačko ime (brend) i svoj način (sistem poslovanja, know-how) daje na korištenje određenoj osobi ili grupi (primatelju franšize) koja se slaže da će poslovati u skladu s uvjetima ugovora o franšizi. Brojne su podjele i vrste franšize s kojima se susrećemo u istraživanjima i praksi. Razlozi korištenja franšiznog poslovanja najčešće se opisuju korištenjem dviju teorija: agencijskom teorijom i teorijom nedostatka potencijala (resursa). Franšizno poslovanje ima veliki utjecaj na gospodarstvo u svijetu. U Hrvatskoj je franšizno poslovanje u ranoj fazi razvoja te je potrebno djelovati na poduzetnike kako bi se ovaj poslovni model proširio kao način rasta i širenja poslovanja (davatelji franšize)
odnosno samostalnog ulaska u poduzetništvo (primatelji franšize).
Rad se sastoji od dva dijela. U prvom dijelu promatra se franšizno poslovanja (definicija, teorijski okvir i franšiza u Hrvatskoj), a u drugom dijelu se prikazuje primjer franšiznog poslovanja u Hrvatskoj.

Ključne riječi
franšizno poslovanje; rast i širenje poslovanja; davatelji franšize; primatelji franšize; franšiza u Hrvatskoj

Hrčak ID: 108227

URI
https://hrcak.srce.hr/108227

[engleski]

Posjeta: 6.147 *