Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Učenje jezika i romski učenici – primjer Slovenije

Sasa Jazbec ; Faculty of Arts University of Maribor
Branka Čagran ; Faculty of Education University of Maribor
Alja Lipavic Oštir ; Faculty of Arts University of Maribor


Puni tekst: hrvatski pdf 869 Kb

str. 655-692

preuzimanja: 477

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 869 Kb

str. 655-692

preuzimanja: 366

citiraj


Sažetak

Ovaj rad prikazuje teorijsku raspravu i empirijsko istraživanje o tome kako romski učenici rangiraju, shvaćaju i procjenjuju slovenski kao jezik, kako uspješno mogu naučiti slovenski kao službeni jezik i jezik okoline, te kako uspješno mogu naučiti i strane jezike (njemački i engleski) u usporedbi s učenicima koji nisu Romi. U prvome dijelu rada prikazana su teorijska razmišljanja o aktualnim tendencijama u učenju stranoga jezika, o službenome položaju slovenskoga i romskoga jezika u Sloveniji, te o utjecajnom didaktičkom pojmu učenja (stranoga) jezika. Ta razmišljanja potkrijepljena su opsežnim kvantitativnim empirijskim istraživanjem koje je obuhvatilo jednu trećinu svih romskih učenika u Sloveniji. Istraživanje je dovelo do očekivanih rezultata i vrlo zanimljivih dodatnih rezultata koji zahtijevaju detaljnu analizu stručnjaka i svih uključenih u obrazovne aktivnosti, a u konačnici mogu dovesti do određenih temeljnih promjena u pojmovima o učenju (stranoga) jezika.

Ključne riječi

djeca u Sloveniji; empirijsko istraživanje; učenje (stranoga) jezika; romski učenici

Hrčak ID:

109273

URI

https://hrcak.srce.hr/109273

Datum izdavanja:

24.9.2013.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.699 *