Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

Procjene učenika, učitelja i vodstva škole o indikatorima suvremene učiteljske kompetentnosti

Daria Tot ; Faculty of Teacher Education, University of Zagreb


Puni tekst: engleski pdf 755 Kb

str. 801-821

preuzimanja: 275

citiraj

Puni tekst: hrvatski pdf 755 Kb

str. 801-821

preuzimanja: 495

citiraj


Sažetak

U radu su prikazani rezultati ispitivanja mišljenja učenika, učitelja i vodstva škole o indikatorima suvremene učiteljske kompetentnosti. Istraživanje je provedeno na uzorku od 876 ispitanika, učitelja razredne i predmetne nastave, vodstva te učenika osnovnih škola. Odrasli ispitanici najvažnijim mjerljivim indikatorima suvremene učiteljske kompetentnosti smatraju izgrađen topao i ljudski odnos prema učenicima i drugim djelatnicima škole. Rangiranjem je utvrđeno da su učenici prva tri mjesta namijenili onim indikatorima učiteljske kompetentnosti koji su usmjereni učeničkim potrebama. Faktorskom su analizom dvadeset tri indikatora suvremene učiteljske kompetentnosti razvrstana u tri skupine, kako u učeničkim procjenama tako i u procjenama odraslih ispitanika. Utvrđene su statistički značajne razlike u njihovu mišljenju. Rezultati istraživanja imaju aplikacijsku vrijednost jer upućuju na preporuke za neprestanim nadopunjavanjem profesionalnih učiteljskih kompetencija zbog preuzimanja novih uloga u suvremenom poučavanju.

Ključne riječi

nastavna umijeća; učiteljsko zanimanje

Hrčak ID:

109278

URI

https://hrcak.srce.hr/109278

Datum izdavanja:

24.9.2013.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.522 *