Skoči na glavni sadržaj

Stručni rad

Stavovi nastavnika osnovnih škola o inkluzivnom odgoju i obrazovanju u Republici Makedoniji

Daniela Dimitrova-Radojičić orcid id orcid.org/0000-0001-9888-223X ; Sveučilište Sv. Kiril i Metodij, Filozofski fakultet, Skopje, Makedonija
Nataša Čičevska-Jovanova orcid id orcid.org/0000-0001-9324-8117 ; Sveučilište Sv. Kiril i Metodij, Filozofski fakultet, Skopje, Makedonija


Puni tekst: hrvatski pdf 335 Kb

str. 164-172

preuzimanja: 863

citiraj


Sažetak

Cilj je ovog istraživanja utvrditi kakvi su stavovi nastavnika/ca razredne i predmetne nastave u 25 redovnih osnovnih škola prema uključivanju učenika s posebnim odgojno-obrazobnim potrebama (POOP) u njihove razrede. Korišten je upitnik koji je posebno napravljen za ovo istraživanje. Podatci su dobiveni od ukupno 879 nastavnika/ca. Ovim smo istraživanjem htjeli utvrditi broj učenika s POOP uključenih u redovnim školama, stavove nastavnika/ca o inkluzivnom obrazovanju kao i njihovo mišljenje o ulozi defektologa u redovitoj nastavi. Dobiveni rezultati pokazuju da veliki broj učenika s POOP u redovnim školama nemaju adekvatnu dokumentaciju, to jest nalaz i mišljenje i da nastavnici deklarativno prihvaćaju inkluzivno obrazovanje u svojim školama, ali ne i u svom razredu

Ključne riječi

inkluzivno obrazovanje; stavovi nastavnika/ca; učenici s posebnim odgojno-obrazovnim potrebama

Hrčak ID:

110039

URI

https://hrcak.srce.hr/110039

Datum izdavanja:

4.11.2013.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.968 *