hrcak mascot   Srce   HID

Društvena istraživanja : časopis za opća društvena pitanja, Vol. 22 No. 3, 2013.

Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.5559/di.22.3.05

Struktura motivacijskih uvjerenja u matematici i njihova povezanost s obrazovnim ishodima

Daria Rovan   ORCID icon orcid.org/0000-0002-6990-4388 ; Filozofski fakultet u Zagrebu
Nina Pavlin-Bernardić ; Filozofski fakultet u Zagrebu
Vesna Vlahović-Štetić ; Filozofski fakultet u Zagrebu

Puni tekst: hrvatski, pdf (206 KB) str. 475-495 preuzimanja: 726* citiraj
APA 6th Edition
Rovan, D., Pavlin-Bernardić, N. i Vlahović-Štetić, V. (2013). Struktura motivacijskih uvjerenja u matematici i njihova povezanost s obrazovnim ishodima. Društvena istraživanja, 22 (3), 475-495. https://doi.org/10.5559/di.22.3.05
MLA 8th Edition
Rovan, Daria, et al. "Struktura motivacijskih uvjerenja u matematici i njihova povezanost s obrazovnim ishodima." Društvena istraživanja, vol. 22, br. 3, 2013, str. 475-495. https://doi.org/10.5559/di.22.3.05. Citirano 21.02.2019.
Chicago 17th Edition
Rovan, Daria, Nina Pavlin-Bernardić i Vesna Vlahović-Štetić. "Struktura motivacijskih uvjerenja u matematici i njihova povezanost s obrazovnim ishodima." Društvena istraživanja 22, br. 3 (2013): 475-495. https://doi.org/10.5559/di.22.3.05
Harvard
Rovan, D., Pavlin-Bernardić, N., i Vlahović-Štetić, V. (2013). 'Struktura motivacijskih uvjerenja u matematici i njihova povezanost s obrazovnim ishodima', Društvena istraživanja, 22(3), str. 475-495. doi: https://doi.org/10.5559/di.22.3.05
Vancouver
Rovan D, Pavlin-Bernardić N, Vlahović-Štetić V. Struktura motivacijskih uvjerenja u matematici i njihova povezanost s obrazovnim ishodima. Društvena istraživanja [Internet]. 2013 [pristupljeno 21.02.2019.];22(3):475-495. doi: https://doi.org/10.5559/di.22.3.05
IEEE
D. Rovan, N. Pavlin-Bernardić i V. Vlahović-Štetić, "Struktura motivacijskih uvjerenja u matematici i njihova povezanost s obrazovnim ishodima", Društvena istraživanja, vol.22, br. 3, str. 475-495, 2013. [Online]. doi: https://doi.org/10.5559/di.22.3.05

Sažetak
Cilj ovog istraživanja bio je ispitati motivacijska uvjerenja
vezana uz učenje matematike kod učenika viših razreda
osnovne škole u skladu s postavkama teorije očekivanja i
vrijednosti. Pritom smo željeli utvrditi kakva je struktura
motivacijskih uvjerenja u matematici te ispitati u kolikoj su
mjeri motivacijska uvjerenja povezana s obrazovnim
ishodima: postignućem, spremnošću za daljnje bavljenje
matematikom te strahom od matematike. Sudionici su bili
387 učenika petog, šestog, sedmog i osmog razreda dviju
zagrebačkih osnovnih škola. Oni su ispunili skale za
mjerenje očekivanja i vrijednosti učenika, ciljeva postignuća i
straha od matematike. Prikupljeni su i osnovni demografski
podaci o sudionicima te podaci o prethodnom i aktualnom
postignuću u matematici, kao i procjena spremnosti učenika
da se dalje bave matematikom. Rezultati konfirmatorne
faktorske analize jasno podržavaju strukturu motivacijskih
uvjerenja kakvu pretpostavlja teorija očekivanja i vrijednosti.
Kao značajna motivacijska uvjerenja izdvajaju se očekivanja
uspjeha te tri komponente procjene vrijednosti
(interes, korisnost, važnost). Hijerarhijske regresijske analize
pokazale su da su, uz ciljeve postignuća, očekivanja i
vrijednosti iz matematike važni prediktori postignuća u
matematici, spremnosti na učenje matematike te straha
od matematike, čak i kad se kontrolira prethodno
postignuće.

Ključne riječi
motivacija; motivacijska uvjerenja; očekivanja; vrijednosti; ciljevi postignuća

Hrčak ID: 110155

URI
https://hrcak.srce.hr/110155

[engleski]

Posjeta: 1.198 *