Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Upravljanje učenjem: konstrukt samoregulacije i struktura njegovih komponenata

Amela Mujagić orcid id orcid.org/0000-0002-5496-0969 ; Pedagoški fakultet Univerziteta u Bihaću
Vesna Buško ; Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu


Puni tekst: hrvatski pdf 735 Kb

str. 157-174

preuzimanja: 1.922

citiraj


Sažetak

Polazeći od Pintricheva modela samoreguliranog učenja, kao jednog od najistaknutijih i u istraživanjima najzastupljenijih socio-kognitivnih modela, ovaj se rad bavi pitanjem dimenzionalnosti konstrukta samoreguliranog učenja. Temeljeći se na teorijskim pretpostavkama spomenutoga modela, te nalazima dosadašnjih istraživanja u području, formulirana su dva hipotetička modela strukture samoregulacije učenja. Prvi model pretpostavlja postojanje strategija samoregulacije kognicije, motivacije i ponašanja, kao zasebnih, ali povezanih oblika aktivnosti pri učenju, dok drugi pretpostavlja
zajednički izvor varijabiliteta svih strategija samoregulacije koji je definiran kao opći mehanizam samoregulacije pri učenju. Istraživanje je provedeno na prigodnom uzorku od 218 studenata prve godine Pedagoškog fakulteta u Bihaću. Podaci o relevantnim varijablama istraživanja prikupljeni su pomoću dva instrumenta: LIST (za
strategije samoregulacije kognicije i ponašanja) i SSRM (za strategije samoregulacije motivacije), a teorijski pretpostavljena struktura samoregulacije učenja testirana je konfirmatornim faktorsko-analitičkim postupcima. Uz određene prilagodbe, rezultati
uglavnom potvrđuju polazne pretpostavke u osnovi prvoga modela kojim je predviđena trodimenzionalna struktura samoregulacije učenja.

Ključne riječi

samoregulacija učenja; strategije samoregulacije; studenti

Hrčak ID:

111592

URI

https://hrcak.srce.hr/111592

Datum izdavanja:

15.12.2012.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 3.224 *