Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Je li praktična pedagoška obuka studenata tjelesnoga odgoja dovoljno učinkovita?

Katarina Bizjak Slanič ; Faculty of sport, University of Ljubljana


Puni tekst: hrvatski pdf 800 Kb

str. 11-37

preuzimanja: 418

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 800 Kb

str. 11-37

preuzimanja: 471

citiraj


Sažetak

Praktična pedagoška obuka (PPO) važna je sastavnica profesionalnog razvoja u obrazovanju učitelja tjelesnoga odgoja. Važna je u njihovoj profesionalnoj socijalizaciji, istovremeno razvijajući učiteljske kompetencije i vještine upravljanja razredom. U ovom se članku proučavaju procjene slovenskih studenata tjelesnog odgoja u pogledu vlastitog napretka tijekom PPO-a. U ovoj usporednoj studiji uspoređivane su dvije skupine studenata (N2007/08=84; N2009/10=82) koji su sudjelovali u PPO-u akademske godine 2007./2008. i 2009./2010. Upotrijebljena je temeljna statistička analiza, kao i T-test, Mann-Whitney U-test i Pearsonov korelacijski koeficijent. Rezultati otkrivaju da su poticaj za bolju pripremu za PPO profesora metodičara i učitelja mentora, kao i pisane refleksije studenata pridonijeli poboljšanju razine uspješnosti i da im je to ojačalo sigurnost u vlastite vještine. Bolja pripremljenost za PPO vodi prema znatnijem napretku studenata i jamči da će administrativne i/ili pedagoške promjene dovesti do promjena u ponašanju učitelja. Korelacije između proučavanih područja pokazuju da je planiranje nastavnoga sata imalo najveći utjecaj na uspješnost studenata tijekom PPO-a.

Ključne riječi

učinkovitost; , planiranje nastavnog sata; tjelesni odgoj; obrazovanje učitelja; učiteljske kompetencije

Hrčak ID:

111355

URI

https://hrcak.srce.hr/111355

Datum izdavanja:

30.10.2013.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.593 *