hrcak mascot   Srce   HID

Pregledni rad

Učitelji u Europi – glavni trendovi, pitanja i izazovi

Vlasta Vizek Vidović ; Institute for Social Research Zagreb
Vlatka Domović ; Faculty of Teacher Education Unversity of Zagreb

Puni tekst: hrvatski, pdf (821 KB) str. 219-250 preuzimanja: 1.075* citiraj
APA 6th Edition
Vizek Vidović, V. i Domović, V. (2013). Učitelji u Europi – glavni trendovi, pitanja i izazovi. Croatian Journal of Education, 15 (Sp.Ed.3), 219-250. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/111357
MLA 8th Edition
Vizek Vidović, Vlasta i Vlatka Domović. "Učitelji u Europi – glavni trendovi, pitanja i izazovi." Croatian Journal of Education, vol. 15, br. Sp.Ed.3, 2013, str. 219-250. https://hrcak.srce.hr/111357. Citirano 22.10.2020.
Chicago 17th Edition
Vizek Vidović, Vlasta i Vlatka Domović. "Učitelji u Europi – glavni trendovi, pitanja i izazovi." Croatian Journal of Education 15, br. Sp.Ed.3 (2013): 219-250. https://hrcak.srce.hr/111357
Harvard
Vizek Vidović, V., i Domović, V. (2013). 'Učitelji u Europi – glavni trendovi, pitanja i izazovi', Croatian Journal of Education, 15(Sp.Ed.3), str. 219-250. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/111357 (Datum pristupa: 22.10.2020.)
Vancouver
Vizek Vidović V, Domović V. Učitelji u Europi – glavni trendovi, pitanja i izazovi. Croatian Journal of Education [Internet]. 2013 [pristupljeno 22.10.2020.];15(Sp.Ed.3):219-250. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/111357
IEEE
V. Vizek Vidović i V. Domović, "Učitelji u Europi – glavni trendovi, pitanja i izazovi", Croatian Journal of Education, vol.15, br. Sp.Ed.3, str. 219-250, 2013. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/111357. [Citirano: 22.10.2020.]
Puni tekst: engleski, pdf (821 KB) str. 219-250 preuzimanja: 747* citiraj
APA 6th Edition
Vizek Vidović, V. i Domović, V. (2013). Teachers in Europe - Main Trends, Issues and Challenges. Croatian Journal of Education, 15 (Sp.Ed.3), 219-250. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/111357
MLA 8th Edition
Vizek Vidović, Vlasta i Vlatka Domović. "Teachers in Europe - Main Trends, Issues and Challenges." Croatian Journal of Education, vol. 15, br. Sp.Ed.3, 2013, str. 219-250. https://hrcak.srce.hr/111357. Citirano 22.10.2020.
Chicago 17th Edition
Vizek Vidović, Vlasta i Vlatka Domović. "Teachers in Europe - Main Trends, Issues and Challenges." Croatian Journal of Education 15, br. Sp.Ed.3 (2013): 219-250. https://hrcak.srce.hr/111357
Harvard
Vizek Vidović, V., i Domović, V. (2013). 'Teachers in Europe - Main Trends, Issues and Challenges', Croatian Journal of Education, 15(Sp.Ed.3), str. 219-250. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/111357 (Datum pristupa: 22.10.2020.)
Vancouver
Vizek Vidović V, Domović V. Teachers in Europe - Main Trends, Issues and Challenges. Croatian Journal of Education [Internet]. 2013 [pristupljeno 22.10.2020.];15(Sp.Ed.3):219-250. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/111357
IEEE
V. Vizek Vidović i V. Domović, "Teachers in Europe - Main Trends, Issues and Challenges", Croatian Journal of Education, vol.15, br. Sp.Ed.3, str. 219-250, 2013. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/111357. [Citirano: 22.10.2020.]

Sažetak
U radu se prikazuju aktualna pitanja i trendovi u razvoju sustava obrazovanja učitelja koji otkrivaju podudaranja među europskim zemljama u tome području, kao i jaz između općih obrazovnih strategija i njihova prevođenja u nacionalne prakse. Najprije se analizira pitanje selekcije budućih učitelja i zadržavanje najbolje osposobljenih pojedinaca u zanimanju, zatim pitanje održivosti kvalitetnog sustava njihova obrazovanja. Najveća usuglašenost među državama u pokušajima da se postigne kvaliteta učitelja pojavila se u inicijalnom obrazovanju učitelja provođenjem "univerzitacije" inicijalnog obrazovanja za sve profile učitelja. Još jedno mjesto podudaranja je oblikovanje zajedničkih načela na kojima počivaju kompetencijski profili učitelja. Četvrto zajedničko pitanje odnosi se na potrebu za poboljšanjem sustava uvođenja u posao i za pružanje supervizijske podrške učiteljima početnicima. Jedno od najistaknutijih pitanja u javnoj raspravi i djelovanju je profesionalizacija poučavanja, uključujući i primjenu mehanizama vanjskog i unutarnjeg vrednovanja učitelja i njihova poučavanja.

Ključne riječi
inicijalno obrazovanje učitelja; profili učiteljskih kompetencija; profesionalizacija poučavanja; trajni profesionalni razvoj učitelja; uvođenje u učiteljsko zanimanje

Hrčak ID: 111357

URI
https://hrcak.srce.hr/111357

[engleski]

Posjeta: 3.185 *