hrcak mascot   Srce   HID

Politička misao : časopis za politologiju, Vol.30 No.1 Ožujak 1993.

Izvorni znanstveni članak

Hegel i tradicija prirodnog prava (Hegel-Hobbes)

Zvonko Posavec ; Fakultet političkih znanosti Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska

Puni tekst: hrvatski, pdf (1 MB) str. 76-84 preuzimanja: 310* citiraj
APA 6th Edition
Posavec, Z. (1993). Hegel i tradicija prirodnog prava (Hegel-Hobbes). Politička misao, 30 (1), 76-84. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/111910
MLA 8th Edition
Posavec, Zvonko. "Hegel i tradicija prirodnog prava (Hegel-Hobbes)." Politička misao, vol. 30, br. 1, 1993, str. 76-84. https://hrcak.srce.hr/111910. Citirano 16.12.2018.
Chicago 17th Edition
Posavec, Zvonko. "Hegel i tradicija prirodnog prava (Hegel-Hobbes)." Politička misao 30, br. 1 (1993): 76-84. https://hrcak.srce.hr/111910
Harvard
Posavec, Z. (1993). 'Hegel i tradicija prirodnog prava (Hegel-Hobbes)', Politička misao, 30(1), str. 76-84. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/111910 (Datum pristupa: 16.12.2018.)
Vancouver
Posavec Z. Hegel i tradicija prirodnog prava (Hegel-Hobbes). Politička misao [Internet]. 1993 [pristupljeno 16.12.2018.];30(1):76-84. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/111910
IEEE
Z. Posavec, "Hegel i tradicija prirodnog prava (Hegel-Hobbes)", Politička misao, vol.30, br. 1, str. 76-84, 1993. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/111910. [Citirano: 16.12.2018.]

Sažetak
Autor analizira odnos Hegela i Hobbesa s obzirom na prirodno pravnu tradiciju. Oba mislioca polaze od prirodnog stanja kao konstruktora razuma. Međutim, dok Hobbes opisuje prirodno stanje kao izvorno stanje ljudskoga roda, Hegel otklanja svaki socijalni kontekst u njegovoj tematizaciji. Obojica predstavljaju prirodno pravo kao apsolutni čin slobode pojedinca iz koje se mora izgraditi cjelokupna zgrada političke zajednice. Bitna razlika između Hobbesa i Hegela počinje u prikazu načina prevladavanaj radikalnog individualizma. Dok Hobbes smatra da je prirodno stanje samo potisnuto prevlašću pravno-političkog poretka i kao takvo uvijek iznova moguće, Hegel smatra da je prirodno stanje samo fikcija, a prirodno pravo dobiva svoj realitet tek u običajnosnoj zajednici. Kod Hegela je sistem posredovanja toliko moćan da se čini kao da je povratak na prirodno stanje sasvim isključen. Kod Hobbesa prirodno stanje kao stanje rata protiv sviju (Behemoth) latentno je prisutno u političkoj zajednici (Leviathanu). Stoga politička zajednica (Leviathan) opstoji samo tako dugo dok uspijeva potisnuti kaos (Behemotha).

Hrčak ID: 111910

URI
https://hrcak.srce.hr/111910

[engleski]

Posjeta: 477 *