Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

Odnos između percipiranog rizika i namjere usvajanja e-trgovanja - pilot studija potencijalnih moderatora

Patricea Elena Bertea ; A.I. Cuza University
Adriana Zait orcid id orcid.org/0000-0002-5959-7732 ; A.I. Cuza University


Puni tekst: engleski pdf 321 Kb

str. 213-229

preuzimanja: 1.182

citiraj


Sažetak

E-trgovanje nastavlja se razvijati kao važan kanal kupovine za potrošače. Ovo objašnjava sve veći interes za određivanje najvažnijih varijabli koje utječu na ponašanje potrošača na internetu, a posebice na percipirani rizik kao poznato bihevioralno zastrašivanje. Prethodne su studije dokazale negativan utjecaj percipiranog rizika na namjeru usvajanja e-trgovanja. No ovisno o vrsti proizvoda i istraživane populacije, rezultati su često bili kontradiktorni, a utvrđeno je da je ta povezanost jača, slabija ili nejasna. Tako dolazimo do zaključka da osim čimbenika koji imaju direktni utjecaj, vjerojatno postoje i moderatori koji utječu na analizirani odnos. Moderatori su kvalitativne i kvantitativne varijable koje modificiraju odnos i utječu na smjer i/ili jakost odnosa između nezavisne i zavisne varijable.

Svrha našeg rada jest istražiti potencijalne moderatorske varijable koje bi mogle promijeniti odnos između percipiranog rizika i namjere kupovine na internetu. Promatrali smo tri varijable, tj. spol, iskustvo korištenja interneta i iskustvo kupovine putem interneta, i tri latentne, psihološke varijable: strah od neizvjesnosti, povjerenje u e-trgovanje i materijalizam. Istraživanje je provedeno anketiranjem na uzorku od 481 studenata poslovne ekonomije, nakon čega je slijedio pristup modeliranja strukturnih jednadžbi. Iako nije dokazan moderacijski efekt, djelomično zbog homogenosti istraživane pilot populacije, strah od neizvjesnosti i povjerenje u e-trgovanje otkriveni su kao prethodnici percipiranog rizika u e-poslovanju čineći percipirani rizik medijatorom između tih dviju varijabli i namjere kupovine putem interneta.

Ključne riječi

percipirani rizik; usvajanje e-trgovanja; moderatori

Hrčak ID:

112095

URI

https://hrcak.srce.hr/112095

Datum izdavanja:

20.12.2013.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.154 *