Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Interkulturalne kompetencije odgojiteljica i socijalna distanca

Željko Boneta orcid id orcid.org/0000-0001-9665-1294 ; Učiteljski fakultet u Rijeci
Željka Ivković orcid id orcid.org/0000-0002-9393-9433 ; Učiteljski fakultet u Rijeci
Tatjana Lacmanović ; DV „Orepčići“ Kraljevica


Puni tekst: hrvatski pdf 622 Kb

str. 479-494

preuzimanja: 883

citiraj


Sažetak

Rad istražuje vezu između samoprocjene interkulturalnih kompetencija i socijalne distance među odgojiteljicama. U uvodnom dijelu rada pojašnjavaju se osnovni pojmovi istraživanja i njihovi međusobni odnosi. Drugi dio teksta predstavlja rezultate empirijskog istraživanja čiji su sudionice bile odgojiteljice u vrtićima na riječkom području (N=225). Ustvrđeno je da su sadržaji interkulturalnog odgoja i obrazovanja nedovoljno prisutni u formalnom obrazovanju odgojiteljica te da se svega trećina smatra osposobljenima za njihovu primjenu u praksi. Ispitanice pokazuju veći stupanj socijalne distance prema skupinama koje doživljavaju kulturno različitim u više dimenzija: Albancima i Romima. Zabilježena je i pojava odbijanja ispunjavanja modifi cirane Bogardusove skale socijalne distance, što je pokazatelj nedovoljne senzibilnosti dijela ispitanica za ove teme. Ustvrđena je relativno slaba povezanost između samoprocjene interkulturalnih kompetencija i iskazivanja socijalne distance, što pripisujemo nedostacima dosadašnjeg interkulturalnog obrazovanja.

Ključne riječi

interkulturalno obrazovanje; odbijanje ankete; odgojiteljice; samoprocjena interkulturalnih kompetencija; socijalna distanca

Hrčak ID:

112413

URI

https://hrcak.srce.hr/112413

Datum izdavanja:

2.12.2013.

Podaci na drugim jezicima: engleski talijanski

Posjeta: 2.166 *