hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak

Adolescentska stvarna i virtualna prijateljstva: Uloga socijalne podrške, nekih individualnih karakteristika i školskih varijabli

Vesna Bilić   ORCID icon orcid.org/0000-0003-2306-5803 ; Sveučilište u Zagrebu, Učiteljski fakultet, Savska 77, Zagreb, Hrvatska

Puni tekst: hrvatski, pdf (416 KB) str. 1-16 preuzimanja: 475* citiraj
APA 6th Edition
Bilić, V. (2013). Adolescentska stvarna i virtualna prijateljstva: Uloga socijalne podrške, nekih individualnih karakteristika i školskih varijabli. Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, 49 (2), 1-16. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/112632
MLA 8th Edition
Bilić, Vesna. "Adolescentska stvarna i virtualna prijateljstva: Uloga socijalne podrške, nekih individualnih karakteristika i školskih varijabli." Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, vol. 49, br. 2, 2013, str. 1-16. https://hrcak.srce.hr/112632. Citirano 07.12.2019.
Chicago 17th Edition
Bilić, Vesna. "Adolescentska stvarna i virtualna prijateljstva: Uloga socijalne podrške, nekih individualnih karakteristika i školskih varijabli." Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja 49, br. 2 (2013): 1-16. https://hrcak.srce.hr/112632
Harvard
Bilić, V. (2013). 'Adolescentska stvarna i virtualna prijateljstva: Uloga socijalne podrške, nekih individualnih karakteristika i školskih varijabli', Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, 49(2), str. 1-16. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/112632 (Datum pristupa: 07.12.2019.)
Vancouver
Bilić V. Adolescentska stvarna i virtualna prijateljstva: Uloga socijalne podrške, nekih individualnih karakteristika i školskih varijabli. Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja [Internet]. 2013 [pristupljeno 07.12.2019.];49(2):1-16. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/112632
IEEE
V. Bilić, "Adolescentska stvarna i virtualna prijateljstva: Uloga socijalne podrške, nekih individualnih karakteristika i školskih varijabli", Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, vol.49, br. 2, str. 1-16, 2013. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/112632. [Citirano: 07.12.2019.]

Sažetak
U ovom radu analizira se odnos između realnih i virtualnih adolescentskih prijateljstva i nekih njihovih individualnih osobina (sramežljivost, usamljenost, samopoštovanje) i percipirane kvalitete odnosa s roditeljima, prijateljima i nastavnicima, te osjećaja pripadnosti školi i školskog uspjeha. U istraživanju je sudjelovao 481 (48,9% M i 51.1% Ž) učenik sedmog i osmog razreda (prosječna dob 13,84; SD=0,68). Korelacijskom analizom je utvrđena pozitivna povezanost između socijalne podrške obitelji, prijatelja i nastavnika, osjećaja pripadnosti školi, boljeg školskog uspjeha i odnosa sa stvarnim prijateljima. No, što su učenici usamljeniji i što im je samopoštovanje niže, podrška obitelji slabija, a školski uspjeh lošiji oni imaju intenzivnije interakcija s virtualnim prijateljima. Višestruke regresijske analize pokazuju da pozitivne interakcije sa stvarnim prijateljima imaju djevojke te učenici koji osjećaju veću pripadnost školi, a negativne interakcije imaju učenici nižeg samopoštovanja i oni koji osjećaju manju pripadnost školi. S virtualnim prijateljima pozitivne interakcije imaju učenici koji imaju podršku od stvarnih prijatelja, a o većem intenzitetu negativnih interakcija izvještavaju dječaci, te učenici koji su usamljeni i imaju niže samopoštovanje. Dobiveni rezultati doprinose proširivanju spoznaja o stvarnim i virtualnim adolescentskim prijateljstvima, a mogu biti korisni za praktično postupanje roditeljima i učiteljima te služiti kao poticaj za nova istraživanja ovog fenomena.

Ključne riječi
socijalna podrška; pripadnost školi; virtualni prijatelji; usamljenost

Hrčak ID: 112632

URI
https://hrcak.srce.hr/112632

[engleski]

Posjeta: 1.060 *