hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak

Percepcija visokoškolske nastave pristupačne studentima s invaliditetom

Andrea Fajdetić
Lelia Kiš Glavaš ; Sveučilište u Zagrebu, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb, Hrvatska
Natalija Lisak ; Sveučilište u Zagrebu, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb, Hrvatska

Puni tekst: hrvatski, pdf (440 KB) str. 28-41 preuzimanja: 448* citiraj
APA 6th Edition
Fajdetić, A., Kiš Glavaš, L. i Lisak, N. (2013). Percepcija visokoškolske nastave pristupačne studentima s invaliditetom. Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, 49 (2), 28-41. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/112634
MLA 8th Edition
Fajdetić, Andrea, et al. "Percepcija visokoškolske nastave pristupačne studentima s invaliditetom." Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, vol. 49, br. 2, 2013, str. 28-41. https://hrcak.srce.hr/112634. Citirano 09.12.2019.
Chicago 17th Edition
Fajdetić, Andrea, Lelia Kiš Glavaš i Natalija Lisak. "Percepcija visokoškolske nastave pristupačne studentima s invaliditetom." Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja 49, br. 2 (2013): 28-41. https://hrcak.srce.hr/112634
Harvard
Fajdetić, A., Kiš Glavaš, L., i Lisak, N. (2013). 'Percepcija visokoškolske nastave pristupačne studentima s invaliditetom', Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, 49(2), str. 28-41. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/112634 (Datum pristupa: 09.12.2019.)
Vancouver
Fajdetić A, Kiš Glavaš L, Lisak N. Percepcija visokoškolske nastave pristupačne studentima s invaliditetom. Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja [Internet]. 2013 [pristupljeno 09.12.2019.];49(2):28-41. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/112634
IEEE
A. Fajdetić, L. Kiš Glavaš i N. Lisak, "Percepcija visokoškolske nastave pristupačne studentima s invaliditetom", Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, vol.49, br. 2, str. 28-41, 2013. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/112634. [Citirano: 09.12.2019.]

Sažetak
Cilj ovog istraživanja bio je dobiti uvid u to kako nastavno osoblje zaposleno na Edukacijsko rehabilitacijskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu poima studente s invaliditetom, o kojim pravima je informirano, kakvo prethodno iskustvo u radu i načine pristupanja ima te koje mogućnosti prilagodbe i potrebne preduvjete navodi za uspješno akademsko postignuće studenata s invaliditetom. S obzirom na cilj istraživanja ciljana skupna sudionika je mlađi nastavni kadar koji se nalazi na samom početku svog profesionalnog razvoja, i koji sustavnim vođenjem može dostići optimalnu razinu kvalitete koji se očekuje kako bi se odgovaralo na potrebe svakog studenta. Rad će prezentirati rezultate kvalitativnog istraživanja vezano uz opravdane prilagodbe u visokom obrazovanju i druge aktivnosti koje mogu doprinijeti kvaliteti obrazovanja kroz osmišljavanje potpore studentima s invaliditetom. Ispitanici u ovom istraživanju jesu znanstveni novaci, viši asistenti, asistenti i predavači, zaposlenici Edukacijsko-rehabilitacijskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, koji sudjeluju u realizaciji nastave studijskih programa u okviru znanstvenog polja edukacijsko-rehabilitacijske znanosti. U radu se koriste kvalitativne metode prikupljanja i analize podataka. Fokus grupni intervju proveden je sa sedam mlađih
suradnika u nastavi, jamčeći anonimnost u postupku audio snimanja i u korištenju odgovora (Creswell, 1998). Tematski okvir ovog
grupnog intervjua prati sljedeća područja; informiranost o studentima s invaliditetom, iskustvo rada sa studentima s invaliditetom, kompetencije za rad sa studentima s invaliditetom te za planiranje, realizaciju i evaluaciju nastavnog procesa u visokoškolskom obrazovanju. Strategije za analizu su sljedeće; pregled prikupljenog materijala, pronalaženje kodova iz materijala, reduciranje informacija stvaranjem kategorija, pronalaženje veza između kategorija i stvaranje logične matrice nalaza, te osvrt na analitički okvir iz literature (Bogdan, Biklen, 1992., Huberman, Miles, 1994., Wolcott, 1994; prema Creswell, 1998). Rezultati istraživanja dali su uvid u aktualno stanje i potrebe za stjecanjem specifi čnih kompetencija za rad u nastavi prema načelima univerzalnog dizajna za učenje. U zaključku su prikazane neke smjernice koje mogu podići kvalitetu visokoškolske nastave i izjednačiti mogućnosti studenata s invaliditetom kroz uvažavanje znanja, iskustava i preporuka mlađeg nastavnog kadra u visokoškolskoj instituciji koja ima bogato iskustvo rada sa studentima s invaliditetom.

Ključne riječi
visokoškolska nastava; studenti s invaliditetom; prilagodba

Hrčak ID: 112634

URI
https://hrcak.srce.hr/112634

[engleski]

Posjeta: 973 *