Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Primjena vanjskog fokusa pažnje olakšava motoričko učenje u djece s poremećajem hiperaktivnosti i deficitom pažnje (adhd)

Esmaeel Saemi orcid id orcid.org/0000-0003-2265-9482 ; Department of Sport Sciences, Shahid Beheshti University, Tehran, Iran
Jared Porter ; Department of Kinesiology, Southern Illinois University Carbondale, USA
Gabriele Wulf ; Department of Kinesiology and Nutrition Sciences, University of Nevada, Las Vegas, USA
Ahmad Ghotbi–Varzaneh ; Department of Sport Sciences, Shahid Chamran University of Ahvaz, Iran
Sabah Bakhtiari ; Department of Sport Sciences, Shahid Chamran University of Ahvaz, Iran


Puni tekst: engleski pdf 861 Kb

str. 179-185

preuzimanja: 1.719

citiraj


Sažetak

Cilj je ovog istraživanja bio ustanoviti da li će djeca s poremećajem hiperaktivnosti i deficitom pažnje (ADHD) pokazati veću učinkovitost prilikom motoričkog učenja primjenom instrukcija vanjskog fokusa pažnje (tj. fokusa na učinak kretnje) u odnosu na učenje primjenom instrukcija unutarnjeg fokusa pažnje (tj. fokusa na sam pokret). Zadatak je uključivao bacanje teniskih loptica dominantnom rukom na kružnu metu koja je na podu bila udaljena 3 metra od ispitanika. Dvadesetoro djece s ADHD-om, u rasponu dobi od 8 do 11 godina, bilo je nasumično raspoređeno u grupu koja je tijekom učenja i vježbanja primjenjivala vanjski, odnosno grupu koja je primjenjivala unutarnji fokus pažnje. Ispitanici su izveli 180 bacanja loptice u cilj s instrukcijama o fokusu i podsjetnicima prije svakog bloka od po 30 bacanja. Učinci učenja mjereni su 48 sati nakon vježbanja. Grupa s vanjskim fokusom pažnje pokazala je učinkovitije učenje u odnosu na grupu s unutarnjim fokusom pažnje. Rezultati imaju primjenu u praktičnim uvjetima koji uključuju sportove i tjelesnu aktivnost djece s ADHD-om.

Ključne riječi

fokus pažnje; motoričke vještine; bacanje loptice; ADHD

Hrčak ID:

112760

URI

https://hrcak.srce.hr/112760

Datum izdavanja:

31.12.2013.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 3.704 *