hrcak mascot   Srce   HID

Pregledni rad

Modeli kompetencija za društvo znanja

Marta Račić ; Veleučilište VERN'

Puni tekst: hrvatski, pdf (147 KB) str. 86-100 preuzimanja: 966* citiraj
APA 6th Edition
Račić, M. (2013). Modeli kompetencija za društvo znanja. Suvremene teme, 6 (1), 86-100. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/112805
MLA 8th Edition
Račić, Marta. "Modeli kompetencija za društvo znanja." Suvremene teme, vol. 6, br. 1, 2013, str. 86-100. https://hrcak.srce.hr/112805. Citirano 06.06.2020.
Chicago 17th Edition
Račić, Marta. "Modeli kompetencija za društvo znanja." Suvremene teme 6, br. 1 (2013): 86-100. https://hrcak.srce.hr/112805
Harvard
Račić, M. (2013). 'Modeli kompetencija za društvo znanja', Suvremene teme, 6(1), str. 86-100. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/112805 (Datum pristupa: 06.06.2020.)
Vancouver
Račić M. Modeli kompetencija za društvo znanja. Suvremene teme [Internet]. 2013 [pristupljeno 06.06.2020.];6(1):86-100. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/112805
IEEE
M. Račić, "Modeli kompetencija za društvo znanja", Suvremene teme, vol.6, br. 1, str. 86-100, 2013. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/112805. [Citirano: 06.06.2020.]
Puni tekst: engleski, pdf (147 KB) str. 86-100 preuzimanja: 825* citiraj
APA 6th Edition
Račić, M. (2013). Competency Models for a Knowledge-Based Society. Suvremene teme, 6 (1), 86-100. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/112805
MLA 8th Edition
Račić, Marta. "Competency Models for a Knowledge-Based Society." Suvremene teme, vol. 6, br. 1, 2013, str. 86-100. https://hrcak.srce.hr/112805. Citirano 06.06.2020.
Chicago 17th Edition
Račić, Marta. "Competency Models for a Knowledge-Based Society." Suvremene teme 6, br. 1 (2013): 86-100. https://hrcak.srce.hr/112805
Harvard
Račić, M. (2013). 'Competency Models for a Knowledge-Based Society', Suvremene teme, 6(1), str. 86-100. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/112805 (Datum pristupa: 06.06.2020.)
Vancouver
Račić M. Competency Models for a Knowledge-Based Society. Suvremene teme [Internet]. 2013 [pristupljeno 06.06.2020.];6(1):86-100. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/112805
IEEE
M. Račić, "Competency Models for a Knowledge-Based Society", Suvremene teme, vol.6, br. 1, str. 86-100, 2013. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/112805. [Citirano: 06.06.2020.]

Sažetak
Kompetencije, ishodi učenja kao i kurikulumski pristup, ključne su teme i pitanja na području nacionalnog obrazovanja koje dominiraju pedagoškom teorijom i stvarnošću od početka procesa pristupanja Europskoj uniji. Kako političkom uvjetovanošću, tako i nužnim društvenim procesom europeizacije, obrazovne politike djeluju i mijenjaju okvire nacionalnog obrazovnog sustava. Stoga postoji potreba da se utvrde osnovne kompetencije koje su potrebne društvu i pojedincu, a kojima bi se odgovorilo na potrebe i zahtjeve suvremenih globalizacijskih promjena. Obrazovanje za određene modele kompetencija, postaje glavni zadatak kurikulumske politike na svim razinama obrazovanja. Cilj ovoga rada je utvrditi koji bi osnovni modeli kompetencija na razini visokoga obrazovanja bili u skladu s europskim razvojnim potrebama na putu prema društvu znanja, s obzirom da u Hrvatskoj još uvijek ne postoji nacionalni kompetencijski standard. Polazište su bile generičke kompetencije koje podrazumijevaju sposobnost organiziranja, planiranja, vođenja i upravljanja složenim projektima, timski rad i informatičke vještine. Postavljeni modeli kompetencija nužno sadrže navedene vještine uz dodatno: cjeloživotno učenje, sposobnost umrežavanja, višejezičnost i interkulturalnost te djelovanje prema osnovnim društvenim vrijednostima.

Ključne riječi
kompetencije; ishodi učenja; kurikulum; kurikulumski pristup; društvo znanja

Hrčak ID: 112805

URI
https://hrcak.srce.hr/112805

[engleski]

Posjeta: 2.605 *