hrcak mascot   Srce   HID

Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, Vol.49 No.2 Siječanj 2014.

Izvorni znanstveni članak

Uloga prosocijalnosti, empatije i sociometrijskog statusa učenika tipičnog razvoja u socijalizaciji učenika s teškoćama

Aldo Špelić ; Sveučilište Jurja Dobrile u Puli, Odjel za odgojne i obrazovne znanosti, Nazorova 4, Pula, Hrvatska
Đeni Zuliani ; Sveučilište Jurja Dobrile, Odjel za odgojne i obrazovne znanosti, Pula, Hrvatska

Puni tekst: hrvatski, pdf (538 KB) str. 100-114 preuzimanja: 396* citiraj
APA 6th Edition
Špelić, A. i Zuliani, Đ. (2013). Uloga prosocijalnosti, empatije i sociometrijskog statusa učenika tipičnog razvoja u socijalizaciji učenika s teškoćama. Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, 49 (2), 100-114. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/112815
MLA 8th Edition
Špelić, Aldo i Đeni Zuliani. "Uloga prosocijalnosti, empatije i sociometrijskog statusa učenika tipičnog razvoja u socijalizaciji učenika s teškoćama." Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, vol. 49, br. 2, 2013, str. 100-114. https://hrcak.srce.hr/112815. Citirano 19.09.2018.
Chicago 17th Edition
Špelić, Aldo i Đeni Zuliani. "Uloga prosocijalnosti, empatije i sociometrijskog statusa učenika tipičnog razvoja u socijalizaciji učenika s teškoćama." Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja 49, br. 2 (2013): 100-114. https://hrcak.srce.hr/112815
Harvard
Špelić, A., i Zuliani, Đ. (2013). 'Uloga prosocijalnosti, empatije i sociometrijskog statusa učenika tipičnog razvoja u socijalizaciji učenika s teškoćama', Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, 49(2), str. 100-114. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/112815 (Datum pristupa: 19.09.2018.)
Vancouver
Špelić A, Zuliani Đ. Uloga prosocijalnosti, empatije i sociometrijskog statusa učenika tipičnog razvoja u socijalizaciji učenika s teškoćama. Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja [Internet]. 15.01.2014. [pristupljeno 19.09.2018.];49(2):100-114. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/112815
IEEE
A. Špelić i Đ. Zuliani, "Uloga prosocijalnosti, empatije i sociometrijskog statusa učenika tipičnog razvoja u socijalizaciji učenika s teškoćama", Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, vol.49, br. 2, str. 100-114, siječanj 2014. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/112815. [Citirano: 19.09.2018.]

Sažetak
Istraživanje specifi čnosti obrazovne integracije određeno je pitanjem uloge prosocijalnosti, empatije i sociometrijskog statusa učenika tipičnog razvoja u međusobnom prihvaćanju i odbijanju učenika sa i bez teškoća u razvoju u integracijskim razrednima. Cilj je ispitati (1) uspješnost socijalizacije učenika s teškoćama u našem uzorku integracijskih razreda, te (2) značenja prosocijalnosti, empatije (empatijska briga i uživljavanje) i sociometrijskog statusa učenika tipičnog razvoja u međusobnom prihvaćanju i odbijanju učenika sa i bez teškoća u razvoju. Istraživanje je provedeno u četrnaest četvrtih integracijskih razreda u osnovnim školama u Puli i okolici koje je obuhvatilo učenike s teškoćama (N=19) i tipičnog razvoja (N=189) prosječne dobi M=10,71 (sd=0,48). Dobiveni rezultati na našem uzorku ukazuju nisku razinu socijalizacije učenika s teškoćama u integracijskim razredima, od njih devetnaest jedanaest predstavljaju ‘zvijezde odbijanja’. Kod učenika tipičnog razvoja obzirom na odbijanje učenika s teškoćama dobivena je značajna razlika u empatijskoj brizi u interakcijskom efektu s razinom njihove prosocijalnosti. Tako se odbijanje učenika tipičnog razvoja visoke prosocijalnosti može obrazložiti njihovom nižom razinom empatijske brige. Ovi rezultati govore u prilog važnost empatijske brige kao intrinzičnog motiva prosocijalnog ponašanja tipičnih učenika u razvoju bliskih odnosa sa učenicima s teškoćama. U odnosu na one koji odbijaju, učenici tipičnog razvoja koji biraju učenike s teškoćama imaju niži sociometrijski status, odnosno sami su loše prihvaćeni u tim integracijskim razredima. Kod učenika s teškoćama u njihovom odbijanju i prihvaćanju posebnu važnost ima sociometrijski status učenika tipičnog razvoja, tako učenike koji oni biraju karakterizira viša, dok one koje odbijaju niža razina sociometrijskog statusa. Posebno je važno zapažanje da učenici s teškoćama biraju one učenike koje karakterizira niža razina empatije i empatijske brige. Dobiveni rezultati ukazuju da prosocijalnost, empatijska briga i sociometrijski status učenika tipičnog razvoja predstavljaju važne varijable koje na različite načine sudjeluju u izgradnji odnosa učenika sa i bez teškoća u integracijskim razredima.

Ključne riječi
prosocijalnost; empatija; sociometrijski status; obrazovna integracija; rana školska dob

Hrčak ID: 112815

URI
https://hrcak.srce.hr/112815

[engleski]

Posjeta: 905 *