hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak

Efekti direktnog političkog obrazovanja u školama

Vladimir Vujčić ; Fakultet političkih znanosti Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska

Puni tekst: hrvatski, pdf (2 MB) str. 115-126 preuzimanja: 180* citiraj
APA 6th Edition
Vujčić, V. (1992). Efekti direktnog političkog obrazovanja u školama. Politička misao, 29 (2), 115-126. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/112996
MLA 8th Edition
Vujčić, Vladimir. "Efekti direktnog političkog obrazovanja u školama." Politička misao, vol. 29, br. 2, 1992, str. 115-126. https://hrcak.srce.hr/112996. Citirano 10.12.2019.
Chicago 17th Edition
Vujčić, Vladimir. "Efekti direktnog političkog obrazovanja u školama." Politička misao 29, br. 2 (1992): 115-126. https://hrcak.srce.hr/112996
Harvard
Vujčić, V. (1992). 'Efekti direktnog političkog obrazovanja u školama', Politička misao, 29(2), str. 115-126. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/112996 (Datum pristupa: 10.12.2019.)
Vancouver
Vujčić V. Efekti direktnog političkog obrazovanja u školama. Politička misao [Internet]. 1992 [pristupljeno 10.12.2019.];29(2):115-126. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/112996
IEEE
V. Vujčić, "Efekti direktnog političkog obrazovanja u školama", Politička misao, vol.29, br. 2, str. 115-126, 1992. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/112996. [Citirano: 10.12.2019.]

Sažetak
U ovom se radu analiziraju rezultati mnogih istraživanja u svijetu (Hessa i Torneya 1967., Langtona i Jenningsa 1969. i drugih istraživača) o mogućnostima i efektima direktnog političkog odgoja u školama na razvoj raznih dimenzija političke kulture učenika. Pokazalo se da u mnogim istraživanjima nije pronađena jača veza između direktnog političkog obrazovanja i raznih dimenzija političke kulture, ali je to, prema svemu sudeći, posljedica i metodološke neusklađenosti potencijala direktnog političkog obrazovanja i specifičnih kvaliteta pojedinih dimenzija političke kulture. Naime, istraživani su i efekti koji se od takvog obrazovanja vjerojatno ne mogu ni očekivati, pa je iz toga pogrešno suditi o potrebi i ulozi direktnog političkog obrazovanja u školama općenito. Prema tome, potrebna su brojnija, kompleksnija i sofisticiranija istraživanja radi separacije čistijih veza između političkog odgoja (obrazovanja) u školama i njegovih dimenzija (strukture nastavnog programa, nastavnih metoda, itd.) i određenih dimenzija političke kulture. I mali efekti tog obrazovanja mogu biti značajni, o čemu se ponekad ne vodi računa, jer su mnoga istraživanjau svijetu pokazala da se neke temeljne političke orijentacije (na primjer, politička stranačka identifikacija, političko uvjerenje) formiraju dosta rano i izvan školskog konteksta.

Hrčak ID: 112996

URI
https://hrcak.srce.hr/112996

[engleski]

Posjeta: 309 *