Skoči na glavni sadržaj

Pregledni rad

Izazovi i mogućnosti odgoja i obrazovanja na početku 21. stoljeća. Primjer katoličke škole

Rudi Paloš ; Zagreb, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 699 Kb

str. 101-114

preuzimanja: 437

citiraj


Sažetak

U članku je riječ o izazovima i mogućnostima odgoja i obrazovanja u katoličkoj školi, posebice u Europi. Na početku se govori o odnosu Crkve i crkvenoga učiteljstva prema odgojno-obrazovnoj djelatnosti, a onda o pravu roditelja na odgoj vlastite djece te o njihovim dužnostima u vezi s odgojem. Nakon što su istaknuta neka specifična obilježja katoličke škole, ukazuje se na suvremene poteškoće i probleme. Tu se, među ostalim, spominju: promicanje trpeljivosti, međusobnog razumijevanja i zajedničkog dobra, smanjenje broja škola, učenika i učitelja, društveno-ekonomska nejednakost, administrativne i kurikularne promjene, mjesto i uloga crkvene zajednice i posvećenih osoba te skrb za siromašne. Danas je već potrebno, a pogotovo će u budućnosti trebati sve više promicati učenika kao osobu i aktivnog sudionika odgojno-obrazovnog zajedništva, dimenziju služenja katoličke škole u društvu i crkvenoj zajednici te sudionički pristup. Suvremena katolička škola je odgojno-obrazovna ustanova kao i svaka druga, ali ima i neke posebnosti. Želi se da ona bude ne samo ustanova nego i zajednica, da promiče etički vid odgoja i obrazovanja, naglašava specifične uloge učitelja, učenika i roditelja, ima svoj odgojno-obrazovni projekt i konkretan plan formativne ponude.

Ključne riječi

katolička škola; obrazovanje; izazov; mogućnosti; globalizacija; vrednote; odgojno-obrazovni projekt; etički kodeks; plan formativne ponude

Hrčak ID:

113073

URI

https://hrcak.srce.hr/113073

Datum izdavanja:

24.6.2010.

Podaci na drugim jezicima: engleski njemački

Posjeta: 1.572 *