hrcak mascot   Srce   HID

Pregledni rad

Sadržajne i odgojne kompetencije u procesu učenja

Rudi Paloš ; Zagreb, Hrvatska

Puni tekst: hrvatski, pdf (672 KB) str. 322-333 preuzimanja: 220* citiraj
APA 6th Edition
Paloš, R. (2009). Sadržajne i odgojne kompetencije u procesu učenja. Kateheza, 31 (4), 322-333. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/113115
MLA 8th Edition
Paloš, Rudi. "Sadržajne i odgojne kompetencije u procesu učenja." Kateheza, vol. 31, br. 4, 2009, str. 322-333. https://hrcak.srce.hr/113115. Citirano 23.10.2020.
Chicago 17th Edition
Paloš, Rudi. "Sadržajne i odgojne kompetencije u procesu učenja." Kateheza 31, br. 4 (2009): 322-333. https://hrcak.srce.hr/113115
Harvard
Paloš, R. (2009). 'Sadržajne i odgojne kompetencije u procesu učenja', Kateheza, 31(4), str. 322-333. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/113115 (Datum pristupa: 23.10.2020.)
Vancouver
Paloš R. Sadržajne i odgojne kompetencije u procesu učenja. Kateheza [Internet]. 2009 [pristupljeno 23.10.2020.];31(4):322-333. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/113115
IEEE
R. Paloš, "Sadržajne i odgojne kompetencije u procesu učenja", Kateheza, vol.31, br. 4, str. 322-333, 2009. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/113115. [Citirano: 23.10.2020.]

Sažetak
Prije nego će progovoriti o sadržajnim i odgojnim kompetencijama u procesu učenja, autor podsjeća na podrijetlo i razlog govora o kompetencijama u obrazovanju u Europskoj Uniji i u Hrvatskoj. Početni poticaj dolazi iz ekonomskih krugova radi osiguranja učinkovitosti pojedinih kompanija i povećavanja zaposlenosti i konkurentnosti. Početno zanimanje za jezične i tehničke kompetencije za društvo znanja radi održanja i povećanja europske ekonomske i gospodarske konkurentnosti s vremenom je primijenjeno i na sveukupno odgojno–obrazovno područje.
U obrazovnim sustavima pojedinih europskih zemalja i u njihovim nacionalnim obrazovnim standardima, planovima i programima spominju se i kompetencije koje se odnose na vjeronauk kao školski predmet. U članku se posebno razmatra dokument njemačkih biskupa koji govori o uključivanju školskog vjeronauka u njemački obrazovni standard u četverogodišnjoj osnovnoj školi. Razmatraju se specifične sadržajne i odgojne kompetencije vjeroučitelja i vjeroučenika. Tvrdi se kako ispravnim vrednovanjem odgojno–obrazovne funkcije škole vjeronauk može postati i ostati predmet koji promiče i podržava sadržajne i odgojne kompetencije vjeroučitelja i vjeroučenika. Time će ujedno doprinijeti i boljitku i napretku hrvatske škole i društva općenito.

Ključne riječi
kompetencija; sadržaj; odgoj; kompetentan vjeroučitelj; kompetentan vjeroučenik

Hrčak ID: 113115

URI
https://hrcak.srce.hr/113115

[engleski] [njemački]

Posjeta: 502 *