Skoči na glavni sadržaj

Pregledni rad

Sadržajne i odgojne kompetencije u procesu učenja

Rudi Paloš ; Zagreb, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 672 Kb

str. 322-333

preuzimanja: 328

citiraj


Sažetak

Prije nego će progovoriti o sadržajnim i odgojnim kompetencijama u procesu učenja, autor podsjeća na podrijetlo i razlog govora o kompetencijama u obrazovanju u Europskoj Uniji i u Hrvatskoj. Početni poticaj dolazi iz ekonomskih krugova radi osiguranja učinkovitosti pojedinih kompanija i povećavanja zaposlenosti i konkurentnosti. Početno zanimanje za jezične i tehničke kompetencije za društvo znanja radi održanja i povećanja europske ekonomske i gospodarske konkurentnosti s vremenom je primijenjeno i na sveukupno odgojno–obrazovno područje.
U obrazovnim sustavima pojedinih europskih zemalja i u njihovim nacionalnim obrazovnim standardima, planovima i programima spominju se i kompetencije koje se odnose na vjeronauk kao školski predmet. U članku se posebno razmatra dokument njemačkih biskupa koji govori o uključivanju školskog vjeronauka u njemački obrazovni standard u četverogodišnjoj osnovnoj školi. Razmatraju se specifične sadržajne i odgojne kompetencije vjeroučitelja i vjeroučenika. Tvrdi se kako ispravnim vrednovanjem odgojno–obrazovne funkcije škole vjeronauk može postati i ostati predmet koji promiče i podržava sadržajne i odgojne kompetencije vjeroučitelja i vjeroučenika. Time će ujedno doprinijeti i boljitku i napretku hrvatske škole i društva općenito.

Ključne riječi

kompetencija; sadržaj; odgoj; kompetentan vjeroučitelj; kompetentan vjeroučenik

Hrčak ID:

113115

URI

https://hrcak.srce.hr/113115

Datum izdavanja:

8.12.2009.

Podaci na drugim jezicima: engleski njemački

Posjeta: 1.164 *