Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Vjeroučitelj i vrednote hrvatskoga društva

Špiro Marasović ; Katolički bogoslovni fakultet, Sveučilište u Splitu


Puni tekst: hrvatski pdf 1.146 Kb

str. 185-205

preuzimanja: 340

citiraj


Sažetak

Autor u ovom članku istražuje kako izgleda zadaća integriranja vjere u suvremeno hrvatsko društvo gledana s pozicija vjeroučitelja u školi. Da bi se približio poželjnom odgovoru, on u prvom dijelu članka najprije iznosi klasične nesporazume između Crkve i demokratskoga društva, odnosno Crkve i liberalnih vrijednosti na kojima to društvo i funkcionira. Ukazavši na rješenje problema s Drugim vatikanskim saborom, autor zatim analizira stvarne i formalne vrednote hrvatskoga društva, a u trećem dijelu s tim vrednotama konfrontira osobu i poslanje vjeroučitelja u školi. Zaključak koji se upravo na temelju takvoga metodološkog postupka nametnuo u ovom članku ukazuje ne samo na to da je do sada integracija vjere u hrvatsku društvenu kulturu izostala, nego da se na njoj ozbiljnije još uvijek i ne radi. Razlozi tome su: nedovoljno razvijena demokratska svijest i demokratska praksa u društvu općenito; previše klerikalizirana Crkva, zbog čega crkvene udruge kao integralni dio civilnoga društva nisu društveno djelotvorne; natprosječna zastupljenost autoritarne svijesti među studentima teologije i katehetike, a to onda znači i vjeroučitelja; izostanak konkretne, svjedočke župne potpore u vjeroučiteljevu odgoju za socijalnu kompetentnost vjeroučenika, što je opet dijelom posljedica nedostatka interesa kleričkoga sloja Crkve u Hrvatskoj za ovu problematiku. Prema tome, "kognitivni stres", o kojem je riječ u uvodnom dijelu, kronična je bolest u nas, ne samo kod vjeroučenika nego i kod vjeroučitelja.

Ključne riječi

demokracija; liberalizam; ljudska prava; vrednota; vjeroučitelj; župna zajednica; svjedočenje

Hrčak ID:

113150

URI

https://hrcak.srce.hr/113150

Datum izdavanja:

24.9.2008.

Podaci na drugim jezicima: engleski njemački

Posjeta: 1.026 *